Izvor:
Dnevnik.hr
22.07.2025
18:33
Komentari:
0Nesreća aviona Jeju Air 2216 bila je najveća u istoriji Južne Koreje, a dogodila se nakon što je u avion udarilo jato ptica. U nesreći je poginulo 179 ljudi, a preživjela su samo dva člana posade, koja su se nalazila u repu aviona.
Истражиоци несреће сада су објавили да су пилоти неколико минута прије пада авиона направили стравичну погрешку. Како се чини, угасили су мотор који је био мање оштећен ударом птице неколико секунди раније те тако оставили зракоплов да ради на само једном оштећеном мотору, који се запалио.
Гашење је вјеројатно довело до губитка електричне енергије и уклањања главног извора потиска зракоплова, што је пилотима отежало слијетање, тврди особа упозната с истрагом, а преноси "New York Times".
Aвион је покушао слетјети без спуштеног стајног трапа. Преврнуо се на трбух, ударио у бетонски зид на крају писте и запалио се. Двије стјуардесе су преживјеле. Сви путници и остали чланови посаде су погинули.
Најновији налази, од којих су неки укључени у службено привремено извјешће показано породицама жртава у суботу, појачали су испитивање начина на који су пилоти поступили приликом принудног слијетања након што су птице удариле у зракоплов те оштетиле оба мотора. Стручњаци у Сједињеним Државама рекли су да то отвара могућност да су пилоти погрешно идентификовали мотор који је требало угасити, иако су упозорили да је прерано за такве закључке.
"Ако су пилоти изгубили приказ након удара птице, можда нису имали јасну назнаку који је мотор оштећен", рекао је Џо Џакобсон који је радио и у Боеингу и у Федералној управи за ваздухопловство. Нагласио је потребу за детаљним подацима из кокпита прије доношења закључака.
Снимачи лета авиона, којима је за рад потребна електрична енергија, престали су радити пет секунди након што је лијеви мотор угашен. То је оставило празнине у информацијама о томе што се догодило у преосталих неколико минута, током којих су пилоти поновно направили круг и принудно слетјели. Отворена питања укључују зашто стајни трап није ручно активиран након што је авион изгубио већи дио снаге и је ли резервни генератор авиона радио.
Наводи се да нису пронађени никакви претходни недостаци ни у једном мотору, према анализи коју су провели амерички, француски и јужнокорејски истражитељи од маја до јуни.
Представници породица рекли су да извјештај не пружа довољно доказа о узроку несреће, док се чини да криви птице и пилоте.
Ко Јае-сеунг, члан делегације породице који је подијелио што је сазнао током 30-минутне презентације, рекао је да многе породице вјерују да им недостају докази.
Истражиоци су породицама рекли да су након удара птице оба мотора радила с вибрацијама, што је потенцијални знак оштећења, а извјештај је потврдио да је у оба мотора пронађено перје, пише Дневник.хр.
Десни мотор имао је и оштећење компресора, што је узроковало пожар и црни дим. Ипак, утврђено је да је десни мотор још увијек имао снаге непосредно прије него што је авион слетио на труп, додали су.
Истражиоци несреће авиона Јеју нису објавили информације о статусу заслона у кокпиту након удара птице. Циљ им је довршити истрагу до сљедећег јуна.
Najnovije
Najčitanije
22
59
22
52
22
48
22
45
22
39
Trenutno na programu