Ruska kompanija Volga-Dnjepr (Volga-Dnepr) pokrenula je spor za vraćanje letjelice Antonov An-124, koju je konfiskovala vlada Kanade.
Teretni avion (registarska oznaka RA-82078) sletio je 27. februara na Međunarodni aerodrom Toronto Pirson (YYZ), tri dana nakon što je Rusija pokrenula akcije u Ukrajini.
Zbog sankcija uvedenih Rusiji, Antonov An-124 od pomenutog datuma ne može da napusti aerodrom, a navodno će biti predat Ukrajini.
“Zapamtite da smo prevozili 60.900 kilograma testova za kovid-19, koje je naručila vlada Kanade”, podsjetili su predstavnici ruskog prevoznika, specijalizovanog za transport teške robe velikih dimenzija.
Volga-Dnjepr je poslao zvaničan dopis u kojem obavještava Kanadu o postojanju spora.
Uz to, tamošnje vlasti su pozvane da sporazumno riješe problem u skladu sa Članom 9. međudržavnog ugovora između Kanade i SSSR-a o podsticanju i recipročnoj zaštiti investicija (potpisan 20. novembra 1989).
Ukoliko se spor ne riješi u roku od šest mjeseci, ruski prevoznik i formalno će pokrenuti arbitražu, istaknuto je.
Ukrajinski premijer Denis Šmihal objavio je u aprilu da su on i kanadski premijer Džastin Trudo dogovorili predaju letjelice, podsjeća AeroTime.
Strateški transporter An-124 razvilo je sovjetsko preduzeće ANTK Antonov. Po dimenzijama i nosivosti nadmašivao ga je samo An-225, ali je ovaj avion uništen u hangaru krajem februara 2022, tokom sukoba u Ukrajini.
An-124 je prvi put poleteo 1982. godine, a od tada je oborio 21 svjetski rekord u raznim disciplinama. Dugačak je 68,96, visok 20,78 metara, uz raspon krila od 73,3 metra.
Vojna verzija letjelice može da ponese više od 150 tona tereta i 88 putnika. Koristi četiri turbomlazna motora Lotarev D-18T za maksimalnu brzinu 865 km/h.
Na kraju, podsjetimo da je Ukrajina zaplijenila i nedavno nacionalizovala ruski transportni avion Antonov AN-140-100, čija je vrijednost procijenjena na oko 3,7 miliona evra.
Letjelica je ranije pripadala sankcionisanoj ruskoj korporaciji Rostec.