Путници који иду на љетовање аутобусом више неће моћи да носе неколико кофера и торби, већ ће новим правилима бити ограничени на један кофер од 23 килограма и ручни пртљаг. Велики број Срба приликом одласка на одмор практикује да у једном коферу понесу храну, а у другом гардеробу, па посебно ручни замрзивач, столице за плажу, сунцобрани...
У случају да превозник може да прими додатни пртљаг, путник ће морати да плати 30 евра по комаду, а то му дође понекад колико и један дан смјештаја у апартману у Грчкој ван шпица сезоне. Александар Сеничић, директор Националне асоцијације туристичких агенција (ЈУТА), објашњава за Курир да је током претходних година велика количина пртљага представљала озбиљан проблем.
"Ти бункери могу да приме одређену количину, а са друге стране тежина тих пртљага може да направи озбиљне техничке проблеме на аутобусу. Убацивали су људи све што им је падало на памет, носили су пуно хране, свега и свачега, а то притом по неким царинским прописима није ни дозвољено", навео је Сеничић.
Нагласио је да није било другог начина да се путници уведу у нормалу.
"Озбиљна је количина пртљага тих 23 килограма, поготово кад идете на море, не исељавате се из земље, већ идете на одмор! Све преко тога може бити опасно и ризици су превише велики да их ми преузимамо на себе", истакао је Сеничић:
"Ово је уведено из безбједносних разлога, јер не може другачије да се изађе на крај с тим. Гурали су се кофери по мјестима гдје се путници превозе, то је опасно, ако, не дај боже, аутобус нагло закочи", може да повреди некога тај пртљаг. Више не можемо путнике да превозимо тако! То је утицало и на кварове аутобуса и да се изазову чак и саобраћајне незгоде. Чак се дешавало да од тежине толиког пртљага пуцају полуосовине на аутобусима. Путници су на вријеме упозорени и обавијештени о томе приликом куповине аранжмана.
Дамир Окановић, директор Комитета за безбједност саобраћаја, објаснио је да је најбитнија безбједност путника и осталих учесника у саобраћају:
"Ствари које се налазе у путничком простору могу се у случају судара или превртања претворити у смртоносне пројектиле, па је стога сваки терет у путничком простору, осим у дијелу који је посебно намијењен за пртљаг, крајње непожељан с безбједносног аспекта. За свако моторно возило, с обзиром на врсту и осовине возила, прописана је највећа дозвољена маса возила и то чини збир масе празног возила и носивост возила. Уколико се највећа дозвољена маса прекорачи, а то негативно утиче на безбједносне карактеристике возила, утиче на повећано хабање пута и повећано хабање самог возила које се преоптерети, то се третира кад су у питању превозници као привредни преступ, за који је запријећена казна од 300.000 до два и по милиона динара", рекао је он.
(Курир)