Iako je "jugo" jedan najpoznatijih automobila na ovim prostorima, uvijek postoje neke zanimljivosti koje su manje poznate široj javnosti.
U nastavku možete pročitati nekoliko zanimljivosti iz knjige Džejsona Vujića "Jugo - uspon i pad najgoreg automobila u istoriji" (The Yugo – The Rise and Fall of the Worst Car in History).
Ime
Radno ime "juga" bilo je "zastava 102". Čak je taj naziv korišćen i u domaćoj štampi.
"Jugo" nije nazvan po Jugoslaviji
Iako zvuči logično da je nazvan po bivšoj nam državi, "jugo" je dobio ima po istoimenom morskom vjetru. Vujić u svojoj knjizi piše da to urađeno po uzoru na Folksvagen koji je tada tako "krstio" svoje modele, kao što su "pasat" i "široko".
Y
"Jugo" se u početku pisao sa "j". Kasnije je preimenovan u "Yugo" kako bi zvučao internacionalnije i bio primamljiviji kupcima u inostranstvu.
Dizajniran u Italiji
Osmislili su ga Fijatovi dizajneri i Zastavini inženjeri 1978. godine u Fijatovom dizajnerskom centru u Torinu. Baziran je na legendarnom "fijatu 127", koji je bio proglašen za Еvropski auto godine 1972. Ipak, u odnosu na taj hečbek, "jugo" je imao nešto kraće međuosovinsko rastojanje, kao i potpuno nov dizajn spoljašnjosti.
Dan pred Dan Republike
Serijska proizvodnja pokrenuta je 28. novembra 1980. godine. Ovaj datum nije slučajno odabran, jer je tako prvi primjerak bio završen na Dan Republike, 29. novembra.