Profitne marže u kineskoj automobilskoj industriji dodatno su smanjene tokom 2024. godine, jer oštra konkurencija primorava proizvođače na davanje popusta, dok su neki od njih doživjeli i potpuni krah.
Prema podacima koje je 27. decembra objavilo Kinesko udruženje proizvođača putničkih automobila, prosječna profitna marža u industriji automobila na najvećem svjetskom tržištu iznosila je 4,4 odsto u periodu od januara do novembra. Prosječna marža je prethodne godine iznosila pet odsto, što znači da je ove godine zabilježen pad.
Ovaj rezultat nije ohrabrujući za direktore i akcionare kineskih automobilskih kompanija, s obzirom na to da prosječna profitna marža kineske industrije iznosi 6,1 odsto. Automobilski sektor time dodatno obara industrijski prosjek.
Stručnjaci ističu da auto-industrija mora smanjiti troškove, povećati efikasnost i pojačati kontrolu troškova kako bi opstala na tržištu. Na ogromnom kineskom tržištu BYD je učvrstio svoju dominantnu poziciju, dok su mnogi proizvođači, kao što su Jiyue i HiPhi, morali ugasiti svoje poslovanje.
U novembru je profitna marža u auto-industriji dodatno pala, na svega 3,3 odsto. Poređenja radi, dok se često govori o krizi njemačkog giganta Volkswagena (što nije daleko od istine), njegova neto marža iznosi 4,6 odsto – više od trenutnog prosjeka kineske automobilske industrije, prenosi b92.