Tesla bilježi veliki pad ne samo u Norveškoj, već i u Francuskoj, Danskoj i Švedskoj ove godine.
Kompanija Tesla je godinama dominirala norveškim tržištem električnih automobila, ali prodajni rezultati iz prvih mjeseci 2025. pokazuju da njen uticaj slabi.
U januaru i februaru, Teslina prodaja u Norveškoj pala je za 44,4 odsto u odnosu na isti period 2024. godine, dok je ukupno tržište ЕV vozila poraslo za 53,4 procenta.
Sada električna vozila čine čak 96 odsto svih novih putničkih automobila prodatih u zemlji.
Kompanija Tesla je prodala 1.606 vozila u prva dva mjeseca 2025, što je pad sa 2.887 jedinica u istom periodu prošle godine.
Sada je Tesla tek treća najprodavanija marka u Norveškoj, iza Folksvagen i čak Tojote, koja prodaje samo jedan električni model - bZ4 iks.
Prošle godine Tesla je bila ubjedljivo vodeća marka sa 24.259 prodatih vozila i 18,9 odsto tržišnog udjela, što čini ovogodišnji pad još dramatičnijim.
Prema zvaničnim podacima, ukupna prodaja putničkih vozila (ЕV + SUS modeli) porasla je u prva dva mjeseca 2025. za 46,3 odsto, na 18.292 jedinice. Prodaja električnih vozila (ЕV) porasla je još više - za 53,4 procenta (17.443 primjerka).
Lista najprodavanijih brendova na tržištu ЕV u Norveškoj (januar-februar 2025.):
- Folksvagen – 3.222 vozila (+224,1%)
- Tojota – 2.102 vozila (+97,6%)
- Tesla – 1.606 vozila (-44,4%)
- Nisan – 1.186 vozila (+31,3%)
- BMV – 1.134 vozila (+113,6%)
Lista najprodavanijih ЕV modela:
- Toyota bZ4 iks – 1.762 vozila (+236,3%)
- Folksvagen ID.4 – 1.342 vozila (+207,8%)
- Nisan Ariya – 1.171 vozilo (+201%)
- Tesla Model ipsilon – 965 vozila (-64,4%)
- Folksvagen ID.7 – 879 vozila (+729,2%)
Šta je uzrok Teslinog pada?
Gubitak popularnosti brenda
Prema anketi koju je sproveo Opinion, dva od tri Norvežanina imaju lošije mišljenje o Tesli nego ranije, dok je samo 2 odsto ispitanika reklo da im se percepcija brenda poboljšala.
Razlozi za negativan stav prema Tesli:
- Kontroverze u vezi sa Ilonom Maskom i njegovim političkim stavovima.
- Tesla više nije jedina ЕV opcija - konkurencija je jača nego ikada.
- Problemi sa kvalitetom i korisničkom podrškom.
"Tesla više nije očigledan izbor za kupce električnih vozila. Ljudi ne kupuju samo zbog brenda - sada imaju mnogo drugih opcija", kaže Robert Nes, analitičar.
"Tesla je na vrhu liste žalbi kod Norveškog automobilskog saveza i Savjeta potrošača. Imaju problema sa kvarovima, a kada se kupci žale, odgovor Tesle je spor i arogantan", odjašnjava Tor Oivind Jensen, sa Univerziteta u Bergenu.
Ključni trenutak za Teslu u Norveškoj biće mart 2025, kada stiže osvježeni Model Ipsilon Juniper. Međutim, ostaje da se vidi da li će to biti dovoljno za preokret.
Tesla bilježi pad i u drugim evropskim zemljama
Osim u Norveškoj, Tesla se muči i u ostatku Еvrope:
- Danska - prodaja u februaru pala 48%
-Francuska - prodaja u januaru i februaru pala 45%
- Švedska - prodaja u januaru i februaru pala 42%
Ako se ovaj trend nastavi, kompanija Tesla bi mogla imati ozbiljne probleme na evropskom tržištu, a ne samo u Norveškoj, prenosi "b92".