Pomalo je neobično da karavan izađe prije limuzine, ali tako je Audi odlučio da predstavi novu A6 liniju.
Praktičniji Avant je otkriven početkom marta, a za njegovog limuzinskog brata moraćemo da sačekamo još nekoliko dana.
U međuvremenu, tizer slike otkrivaju dobar detalj zadnjeg dijela vozila uoči zvanične premijere zakazane za 15. april. Očekivano, konkurent Mercedesove Е-klase izgleda prepoznatljivo.
Na slikama se vidi novi A6 sa najnovijom verzijom Audijevih OLЕD zadnjih svjetala.
Pošto je 2025. godina i izgleda da svaki novi automobil mora da ima svjetlosnu traku pozadi, sljedeća generacija limuzine dobija široku LЕD traku preko cijelog zadnjeg dijela, baš kao i Avant. Ovaj vizuelni trik stvara iluziju šireg automobila.
Audi, kao dio Folksvagen grupacije, obećao je da više neće koristiti lažne izduvne cijevi, pa se očekuje da A6 i S6 modeli imaju prave izduve.
Zanimljivo je da je zatamnjena oznaka "A6" trebalo da bude "A7". Naime, Audi je ranije planirao da A6 liniju preimenuje u A7, kako bi jasnije razdvojio vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem od električnih modela.
Ideja je bila da se neparni brojevi koriste za SUS motore, a parni za električna vozila.
Međutim, Audi je nedavno odustao od te strategije, manje od dve godine nakon njenog uvođenja.
Imamo loše vijesti za one koji vole elegantniji fastbek stil – A7 Sportbek se više neće proizvoditi i neće imati novu generaciju.
Koliko je Audijeva linija vozila postala komplikovana pokazuje podatak da se u Kini i dalje proizvodi A7 limuzina sa produženim međuosovinskim rastojanjem (prava limuzina, ne Sportbek).
Što se tiče motora, dovoljno je pogledati novi A6 Avant da biste znali šta se krije ispod haube limuzine.
Osnovni model koristiće 2.0 litarski turbo-benzinac sa 204 KS (150 kV) i 340 Nm, dok jači 3.0 litarski V6 razvija 367 KS (270 kV) i 550 Nm.
Kada je riječ o dizelašima, tu je 2.0 TDI sa takođe 204 KS (150 kV), ali više obrtnog momenta – 400 Nm.
Kao i kod svake nove generacije, očekuje se da limuzina A6 bude veća od odlazećeg modela. Karavan je produžen za 5,8 cm, sada meri 4.99 metara, dok su širina i međuosovinsko rastojanje skoro identični kao kod prethodnika.
Audi tvrdi da je to njihov najaerodinamičniji karavan sa SUS motorom ikada, sa koeficijentom otpora vazduha od 0,25. Samim tim, i limuzina bi trebalo da ima izuzetno aerodinamičnu karoseriju.
Sve što volite (i ne volite) kod Avanta, biće prisutno i kod limuzine – ali uz malo više elegancije, po cijenu manje praktičnosti.
Avant je već krenuo u prodaju u Еvropi, a isporuke su planirane za kraj maja. Limuzina bi trebalo da stigne na tržište prije kraja 2025. godine.