26.02.2024
16:08
Redovna kontrola i mijenjanje ulja imaju velik uticaj na vijek trajanja motora. Svaki motor troši ulje, a neka normalna potrošnja je do pola litra na 1000 km. Ulje je preporučljivo kontrolisati na ravnoj podlozi kada je motor automobila ugašen.
Потребно је причекати неколико минута након што се мотор угаси како би се уље из свих дијелова мотора слило у картер те се тек тада може реално измјерити количина уља, пише Аутомобили.хр.
Приликом сипања уља не смије се претјеривати те је најбоље да ниво уља у мотору буде између ознака “min” и “max”. Кад се у мотор улије мало више уља нема велике штете јер ће се за десетак сати вожње нормализовати. Међутим, кад се у мотор улије знатно више од максимума, дио уља из картера може ући у комору за сагоријевање. У комори за сагоријевање вјероватно неће настати већа штета, али се могу уништити катализатор и мањак сонда.
С друге стране, кад је ново уља испод минимума, настаје мањак који се препознаје по паљењу лампице притиска уља. Као што је већ поменуто, мањак у мотору је штетан јер се мала количина уља више загријева од нормалне количине. Такође, када нема подмазивања, развијају се екстремно високе температуре, па настаје суво трење које изазива топљење металних дијелова мотора.
Najnovije
Najčitanije
22
59
22
48
22
46
22
33
22
12
Trenutno na programu
0:30
Centar dana (R)
infotejnment
2:00
Narod priča (R)
reportažna emisija
2:30
Autošop magazin (R)
sportski program
3:00
U miks zoni (R)
sportski program