Izvor:
Kurir
03.10.2025
12:10
Komentari:
0
Instagram ne koristi mikrofon telefona za prisluškivanje korisnika, tvrdi direktor kompanije Adam Moseri. U tekstu se navode razlozi zašto korisnici ipak stiču takav utisak.
Jedna od najrasprostranjenijih teorija zavjera u digitalnom svijetu jeste tvrdnja da Instagram koristi mikrofon vašeg telefona kako bi prisluškivao vaše razgovore i na osnovu toga prikazivao reklame. Iako mnogi korisnici tvrde da su im se reklame "pojavljivale" odmah nakon što bi o nečemu pričali, zvaničnici Instagrama odlučili su da konačno odgovore na ove optužbe.
Direktor Instagrama, Adam Moseri, javno je negirao da platforma koristi mikrofone telefona za prisluškivanje korisnika. U videu objavljenom na svom nalogu rekao je: „Ne slušamo vas. Ne koristimo mikrofon telefona da bismo vas prisluškivali,“ ističući da bi takva praksa bila ozbiljno kršenje privatnosti.
Moseri je dodao da bi prisluškivanje korisnika bilo ne samo protivno politici kompanije već i tehnički očigledno. Kada bi Instagram zaista koristio mikrofon, korisnici bi to mogli primjetiti jer bi indikator mikrofona svetlio, a baterija telefona bi se značajno brže trošila.

Svijet
Ivan (15) nastradao pred djedom, a ovo su svi detalji tragedije
On je istakao da su ove tvrdnje netačne i da razlozi zbog kojih korisnici misle da ih Instagram "sluša" leže u mnogo logičnijim i manje dramatičnim objašnjenjima. Njegov cilj bio je da razjasni zašto se stvara takav utisak i da podseti korisnike da stvari nisu uvijek onakve kakve izgledaju.
Prvi razlog: Prethodne pretrage i aktivnosti
Jedan od razloga zašto vidite reklamu za nešto o čemu ste pričali jeste to što ste možda već ranije pretraživali taj proizvod, kliknuli na sličan sadržaj ili posjetili sajt vezan za njega. Instagram koristi te informacije kako bi personalizovao reklame koje vam prikazuje.
Takođe, oglašivači često dele podatke sa Instagramom o tome ko je posjetio njihove sajtove, što dodatno pomaže u određivanju koje reklame će se prikazivati. Dakle, nije potrebna teorija zavjere, dovoljno je da ste već pokazali interesovanje za nešto i algoritmi to prepoznaju.
Moseri je objasnio da ono što rade vaši prijatelji može uticati na sadržaj koji vi vidite. Na primjer, ako je osoba sa kojom ste pričali nedavno pretraživala neki proizvod, to može uticati na algoritam koji će vama prikazati sličnu reklamu.

Scena
Slobu poslije 8 godina pitali da li je više volio Kiju ili Lunu: Odgovorom iznenadio sve
Pored toga, on navodi i zanimljiv psihološki fenomen. Moguće je da ste već vidjeli reklamu u brzom skrolovanju, ali niste to svesno zapamtili. Kasnije o toj temi razgovarate, a kada vam se reklama ponovo pojavi, stiče se utisak da je ona rezultat tog razgovora.
Moseri priznaje da nekada sve može biti samo slučajnost. Ljudi svakodnevno pričaju o raznim stvarima, a algoritmi prikazuju hiljade reklama dnevno. Nije nemoguće da se ta dva poklope bez ikakve skrivene radnje u pozadini.
Na kraju, Moseri priznaje da mnogi korisnici jednostavno neće povjerovati u njegovo objašnjenje, bez obzira na to koliko puta ga ponovi. Ipak, kako kaže, njegov zadatak je da bude jasan i transparentan: „Znam da mi neki od vas neće povjerovati, ali želio sam da postavim stvari na svoje mjesto.“
Peti razlog: Efekat potvrde i nepovjerenje u sistem
Mnogi korisnici imaju duboko ukorijenjeno uvjerenje da ih velike tehnološke kompanije prisluškuju. Kada primjete reklamu za nešto o čemu su nedavno razgovarali, njihova prva reakcija je potvrda te sumnje, iako stvarni uzrok može biti drugačiji.

Nauka i tehnologija
„Kleopatra“ zarazila već 3.000 telefona u Evropi
Ovaj psihološki fenomen poznat je kao "konfirmacion bias" sklonost da vjerujemo informacijama koje potvrđuju ono što već mislimo, dok ignorišemo one koje to osporavaju. Moseri je bio svestan toga i iskreno priznao: „Znam da mi neki od vas neće povjerovati, bez obzira koliko pokušao da objasnim.“

Svijet
3 sedm
0
Košarka
3 sedm
0
Zanimljivosti
3 sedm
0
Scena
3 sedm
0
Nauka i tehnologija
3 sedm
0
Nauka i tehnologija
3 sedm
0
Nauka i tehnologija
3 sedm
0
Nauka i tehnologija
3 sedm
0Najnovije
Najčitanije
20
39
20
38
20
29
20
21
20
17
Trenutno na programu