Izvor:
Radio Sarajevo
22.06.2025
18:46
Na policama domaćih prodavnica i mesara sve je više trikova koji služe da se roba „uljepša“ prije isteka roka trajanja i proda kao svježa.
За разлику од већине европских земаља, гдје се производи јасно обиљежавају прије истека рока трајања и продају по нижим цијенама, код нас се устајала роба често крије - на штету потрошача.
Купци меса су посебно рањиви. Да би месо изгледало свјеже, продавци му додају сок од лимуна, витамин Ц, па чак и грожђе, док се пилетина, свињетина и говедина често умачу у чај од камилице како би се уклонио непријатан мирис усљед дужег стајања.
Неки месари користе црвено или љубичасто свјетло у расхладним витринама како би месо изгледало свјеже и ружичасто, док се производи који већ показују знаке кварења једноставно маскирају љутим зачинима и уљем – и продају као маринирани деликатеси. Најгоре месо се користи за прављење бургера и ћевапа , гдје је тешко примијетити стварну свјежину састојака.
Манипулација роком трајања је посебан проблем. Датуми се бришу, прекривају етикетама или папирима, а на амбалажи уместо јасног датума остаје само размазане тачке. У неким случајевима, рок се потпуно изгребе са пластичне амбалаже.
Закон постоји, али су казне ријетке.
Иако закони о заштити потрошача јасно прописују обавезе трговаца, у пракси се контроле често изостављају, а казне су ријетке. Потрошачи остају незаштићени и препуштени сопственом суду и искуству.
Стручњаци савјетују грађанима да увијек пажљиво читају етикете, гледају боју, мирис и текстуру производа и да не оклевају да пријаве сумњиве производе инспекцији.
Najnovije
Najčitanije
22
59
22
48
22
46
22
33
22
12
Trenutno na programu
0:30
Centar dana (R)
infotejnment
2:00
Narod priča (R)
reportažna emisija
2:30
Autošop magazin (R)
sportski program
3:00
U miks zoni (R)
sportski program