Čist bezobrazluk! Restoran počeo naplaćivati korištenje noža i viljuške

31.08.2025

13:18

Komentari:

0
Чист безобразлук! Ресторан почео наплаћивати кориштење ножа и виљушке
Foto: pexels

Na računu jednog novosadskog restorana, pored hrane i pića, gostima se pojavila i stavka ''prilog za pribor i postavljanje jela'' od 120 dinara. Taj dodatak, kako piše u meniju, pokriva pribor, hljeb ili troškove postavljanja stola.

Иако није скривен, многим гостима смета сама идеја да се прибор и основна услуга посебно наплаћују.

''Када наручиш јело, подразумијева се да добијеш нож, виљушку и тањир, а не да их платиш посебно'', коментаришу незадовољни гости.

У посљедње вријеме све више ресторана у Србији уводи ову праксу, правдајући је покривањем дијела трошкова сервиса. Међутим, посјетиоци су револтирани, јер сматрају да је у реду платити додатни прилог или хљеб који сами наруче, али не и прибор.

Bogdan Bogdanović

Ево колика пауза чека Богдана Богдановића!

''То је као да наплаћују дисање у ресторану'', један је од коментара на друштвеним мрежама.

Посебно иритира то што гости немају могућност избора - прилог се аутоматски додаје на рачун, без обзира на то да ли користе хљеб или не. Тако га многи доживљавају као обавезну таксу, а не као услугу.

Слична пракса постоји у многим европским земљама. У Италији готово сваки ресторан има "коперто" или "пане е коперто", од једног до пет евра по особи, али гости унапријед знају да је та ставка обавезна. У Шпанији, Португалу и Грчкој често се на сто донесу хљеб или маслине које гост може одбити, па се не наплаћују. Кључна разлика је у транспарентности и праву на избор.

beba-290825

Саслушана мајка која је оставила бебу у кеси код контејнера

Заговорници увођења наплате у Србији тврде да је то поштен начин да се покрију трошкови сервиса, прања прибора и хљеба. Критичари, међутим, подсјећају да су то основни елементи угоститељства и да би требало да буду урачунати у цену хране и пића.

''Плаћати прибор посебно исто је као да вам наплате чашу из које пијете пиће које сте већ наручили'', закључују незадовољни гости.

(Телеграф Бизнис)

Podijeli:

Large banner