Izvor:
Feniks magazin
23.05.2025
08:20
Prevaranti postaju sve sofisticiraniji i koriste različite metode kako bi došli do novca svojih žrtava. Dok je trenutno na snazi upozorenje za sve klijente ING banke, opasnost vreba i kod običnih bankovnih uplata. Ipak, uz malo znanja o bankovnim računima, potrošači mogu efikasno da se zaštite od najčešćih oblika prevara.
Прије сваке уплате, потрошачи би требало пажљиво да провјере ИБАН, посебно када је ријеч о изненадним рачунима или захтјевима за плаћање од непознатих пошиљалаца. Једноставна провјера банковног рачуна често је довољна да се препозна покушај преваре.
Најважнији дио ИБАН-а за брзу провјеру су прва два слова - ознака државе. Она одмах открива у којој је земљи рачун отворен. ИБАН кодови за неке земље изгледају овако:
ДЕ: Њемачка (22 цифре)
АТ: Аустрија (20 цифара)
ЦХ: Швајцарска (21 цифра)
ФР: Француска (27 цифара)
ГБ: Уједињено Краљевство (22 цифре)
ЕС: Шпанија (24 цифре)
ИТ: Италија (27 цифара)
НЛ: Холандија (18 цифара)
Ако добијете захтјев за плаћање са ИБАН-ом из неочекиване земље, то би требало да буде знак за узбуну. Посебан опрез потребан је када се ради о наводним њемачким фирмама које користе стране банковне рачуне. Угледне њемачке фирме углавном користе и рачуне у њемачким банкама.
Упозоравајуће су и ИБАН ознаке попут „ТР“ (Турска) или „ЦФ“ (Централноафричка Република), посебно ако се појављују у контексту услуга које наводно нуде њемачке компаније. Такве комбинације често указују на покушај преваре.
Verbraucherzentrale Brandenburg (њемачко удружење за заштиту потрошача) води тзв. црну листу банковних рачуна повезаних са преварама, која се редовно ажурира. На тој листи се налазе рачуни лажних агенција за наплату потраживања које покушавају да изнуде новац на основу непостојећих дугова.
Прије него што потрошачи плате изненадни рачун, требало би да провјере ову базу података. Онлајн црна листа одмах показује да ли је неки рачун већ коришћен за преваре - што може спријечити финансијски губитак.
Опомене од стране инкасо агенција често долазе уз пријетње судским поступцима, принудном наплатом и блокадом зараде, што многе потрошаче натјера да плате без провјере да ли дуг заиста постоји.
Verbraucherzentrale нуди бесплатан онлајн алат за провјеру инкасо захтјева. Кроз неколико питања корисници могу добити правну процјену да ли је захтјев уопште основан и да ли су трошкови реални. По потреби могу преузети и готов предложак писма којим се оспорава захтјев.
Довољан је један поглед на ИБАН и други на понуде потрошачких организација да би се избјегла превара. Опште правило гласи: ако имате сумње, немојте одмах уплаћивати новац, већ најприје провјерите информације - али не користећи контакт податке из сумњиве поруке, већ искључиво званичне и провјерене канале комуникације.
(Феникс)
Najnovije
Najčitanije
22
59
22
48
22
46
22
33
22
12
Trenutno na programu
2:30
Autošop magazin (R)
sportski program
3:00
U miks zoni (R)
sportski program
3:30
Crna guja (R)
serijski program
4:00
Pogledaj u sutra (R, 12+)
serijski program
5:00
Narod priča (R)
reportažna emisija
5:30
Fitnes ( R)
serijski program
6:00
ATV vijesti
informativni program vijesti