Tegeltija: Kampanja „Društveno odgovorni“ proizvod sinergije institucija i privrede

Izvor:

SRNA

01.08.2024

18:05

Komentari:

0
Тегелтија: Кампања „Друштвено одговорни“ производ синергије институција и привреде

Kampanja „Društveno odgovorni“ nastala je u sinergiji privrede i institucija i kao proizvod dobre saradnje resornog ministarstva i trgovaca i zbog toga je drugačija od svih mjera koje je Vlada realizovala u proteklim godinama, rekla je za Srnu pomoćnik ministra za resor trgovine Dušanka Tegeltija.

Она је подсјетила да је Министарство трговине и туризма Републике Српске ову кампању покренуло у јуну прошле године на истом принципу и да је реализована до фебруара 2024. године, те да су током године Министарство и Влада Републике Српске доносили низ мјера које су биле усмјерене на снижавање цијена и заштиту животног стандарда грађана.

„Ресорно министарство свакодневно прати кретања на тржишту и анализира стање и моделе према којима се може дјеловати на кретање цијена. Морамо имати у виду то да трговци формирају цијене робе и услуга слободно према условима тржишта, осим када се то одређеним прописима другачије пропише или регулише. Наравно, доношењу сваког тог прописа мора се озбиљно приступити јер може имати дугорочне посљедице како на снабдјевеност тржишта или несташицу производа, тако и на пословање самих привредних субјеката, радна мјеста и слично,“ истиче Тегелтија.

Тегелтија појашњава да је кампања „Друштвено одговорни“ усмјерена на заштиту куповне моћи грађана Српске и заштиту права потрошача, која су у фокусу активности Министарства трговине и туризма.

Она додаје да се у јавности често чују различита тумачења о прописима којима се регулише тржиште и наглашава да то није једноставан процес, већ обухвата низ карика у ланцу снабдијевања у којем је свака зависна и било какав поремећај који одређено ограничење изазове може имати озбиљне посљедице.

„Трговац на мало је посљедњи у том ланцу када је у питању коначна цијена, а први је који је на удару јавности када се говори о висини цијене и томе да одређене цијене буду ниже. На продајну цијену сваке робе утиче набавна цијена робе која се састоји од фактурне цијене произвођача, односно добављача увећане за зависне трошкове и марже, коју сваки трговац зарачунава на набавну цијену,“ објашњава Тегелтија.

Она истиче да је ресорно министарство, у намјери да потрошачима у Српској омогући ниже цијене и заштити животни стандард грађана, посебно оних најосјетљивијих категорија становништва, покренуло разговоре са привредном заједном кроз које је показало да институције имају слуха за проблеме с којима се они сусрећу, док су са друге стране и трговци показали висок степен разумијевања позиције институција у проналаску модела кроз који ће бити омогућене ниже цијене производа.

„Кроз те разговоре заједнички смо осмислили концепт и креирали кампању „Друштвено одговорни“ кроз коју ће од данас грађанима Српске бити доступно више од 300 производа по сниженим цијенама, а сигурна сам да ће овај број расти, јер већ данас имамо позиве привредних субјеката заинтересованих да се и они укључе у кампању,“ рекла је Тегелтија.

Podijeli:

Large banner