Од свих аутомобила које је карВертикал провјерио у Србији издвојили су се Ауди А4 из 2008, Мерцедес-Бенз Е класе из 2015, Ауди А3 из 2009, Ауди А5 из 2013. и Волксваген Голф из 2012, при чему је сваки од њих био регистрован у четири различите земље.
Иако возачи обично мијењају аутомобиле на неколико година, то није случај са свим моделима. Ове године рекордер је Мерцедес-Бенз С класе из 2013. године, који је имао 18 власника. Одмах иза њега су били Ауди А6 из 2012. са 14 власника и још један Мерцедес-Бенц С класе из 2000. године са 13 власника.
„Ако је ауто често мијењао власнике, треба се запитати зашто. Људи обично мијењају аутомобиле на 4–6 година, али ако модел мијења власника сваке године или на неколико мјесеци, то може указивати на озбиљне проблеме. Возачи који купују увозна возила суочавају се с посебним ризиком јер је често тешко утврдити колико је претходних власника возило имало. Међутим, пошто су услуге за провјеру историје возила све популарније, сада су ове информације одмах доступне”, каже Матас Бузелис, руководилац комуникација у компанији карВертикал.
Иако сваки аутомобил прије или касније може учествовати у саобраћајној несрећи, неки модели су подложнији удесима од других. У Србији, купци су открили да је Ауди А6 из 2012. био укључен у 9 саобраћајних инцидената, затим Опел Грандланд X из 2018. са 8 инцидената, као и БМW серије 3 из2012. и Шкода Суперб из 2013. са по 7 инцидената.
У зависности од обима оштећења, осигуравајућа друштва различито процјењују трошкове поправке. Аутомобили више класе обично имају веће трошкове поправке у случају оштећења. Ако је аутомобил био укључен у више саобраћајних несрећа, са укупном штетом која се мјери десетинама или стотинама хиљада евра, неопходно је да га механичар темељно прегледа.
Извјештај о историји возила компаније карВертикал садржи одјељак посвећен оштећењима са информацијама о оштећеним дијеловима, процјењеној вриједности штете и датуму несреће. Купци могу да поделе ове информације са сервисним центром како би механичари могли да провере квалитет поправки.
Највећа укупна штета од саобраћајне несреће у Србији забиљежена је на Поршеу 911 из 1996. године, а процијењена вриједност износи 110.000 евра – сума која би у неким земљама могла одговарати цијени стана. На листи се затим нашао БМW X3 из 2019. са штетом од 80.000 евра, а затим и Порше Панамера из 2013. са 77.250 евра штете.
Километража се смањује и за стотине хиљада километара
Огласи за половне аутомобиле у Србији препуни су возила са стотинама хиљада пређених километара, али ниједан се не може поредити са Мерцедес-Бенц Спринтером из 2014, који на мерачу има невјероватних 728.464 километра. С обзиром на то да бројач има шест цифара, приближава се тренутку када би се могао ресетовати на нулу, пише Политика.