Јефтине, а камоли скупе поправке аутомобилиа су ноћна мора власника возила.
Механичари и познаваоци зато препоручују да избјегавата моделе који су чешће по сервисима него на улици. Пет аутомобила које стручњаци називају "најгорима" – скупи кварови, компликоване поправке и много главобоље.
Друштвене мреже су постале право мјесто за аутомобилске исповијести, посебно када је ријеч о лошим искуствима власника и механичара. Док су многи клипови пуни субјективних утисака, један се посебно издвојио – јер се не ослања на мишљења, већ на конкретне податке из радионице.
Механичар из реномираног сервиса Ројалти Ауто Сервис у Џорџији, подијелио је на ТикТоку листу пет аутомобила који, према његовом искуству и сервисним евиденцијама, возаче највише коштајукада дође до квара.
Просјечни рачуни се крећу између 920 и 1.380 евра, а у озбиљнијим случајевима – и далеко више. Ево које је моделе уврстио у своју неславну листу:
5. Фолксваген: Наизглед поуздани, али често пропуштају уље
Фолксваген се нашао на петом мјесту, и то не без разлога. Најчешће тегобе укључују цурење уља и проблеме с електроником, посебно код модела са ТСИ моторима и турбопуњачима. Модел Таос се посебно истакао по учесталости кварова – од ситних пропуштања па до озбиљних механичких отказа.
Поправке у Хрватској често коштају између 800 и 1.300 евра, у зависности од модела.
4. БМВ: Луксуз који се (скупо) плаћа
За све оне који воле динамику вожње и препознатљив "емачки инжењеринг, БМВ је често први избор. Међутим, како показује пракса, високе перформансе прате и високи трошкови. Проблеми са цурењем уља нису ријеткост, а поправке често премашују 1.500 евра – док замјена мјењача, поправљање вјешања или рјешавање електронских грешака може да се попне и до 3.000 евра.
3. Рам камионети: Амерички гигант са огромним трошковима
Иако ријетки на хрватским путевима, они који се одлуче на увоз Рам камионета (модели 1.500 и 3.500) често се суоче са изазовима – како логистичким, тако и финансијским. Недостатак резервних дијелова и сервиса доводи до тога да се кварови санирају по цијенама које достижу од 5.000 до чак 15.000 евра. И све то уз чекања и додатне компликације око увоза компоненти.
2. Ланд Ровер: Симбол луксуза, али и сервисне ноћне море
„Не знам ни одакле да почнем“, рекао је мајстор када је дошао до Ланд Ровера. Ова британска марка, иако синоним за луксуз и престиж, позната је међу механичарима по сложеним кваровима и скупим дијеловима. Модели као што су Дискавери и Ренџ Ровер неријетко захтијевају интервенције које се крећу од 1.500 до 5.000 евра, док озбиљнији кварови – попут проблема са ваздушним вјешањем – могу премашити и 10.000 евра.
1. Јагуар: Најскупљи међу скупима
На врху ове не баш ласкаве листе налази се Јагуар. Као сестринска марка Ланд Ровера, дијели многе техничке карактеристике – и исте проблеме. Најчешће се кваре мотори, електроника и системи за подмазивање, а просјечна цијена једног озбиљнијег сервиса креће се од 1.500 до 4.000 евра. Када страда ЕЦУ, мијењач или мотор, цијена зна да пређе и 10.000 евра.
Многи власници, након више скупих интервенција, одлучују да се опросте од ових возила и окрену поузданијим брендовима – као што су Субару, Мазда или Тојота, који су познати по дуготрајности и разумним трошковима одржавања.
Ако вам је луксуз важнији од практичности, ови аутомобили су можда за вас. Међутим, ако не желите да вам свака посјета сервису донесе стрес – и ударац по џепу – можда би требало да прескочите ове марке, преноси Телеграф.