Izvor:
Glas Srpske
27.08.2025
11:05
Komentari:
0BiH je za sedam mjeseci ove godine uvezla 1.986 hibridnih vozila, gotovo duplo više u odnosu na isti period lani, a razlog, tvrde prodavci, leži u rastućoj potražnji kupaca za ekonomičnim i ekološkim vozilima, kao i u povoljnijim carinskim stopama koje stimulišu uvoz ove vrste automobila.
Подаци Управе за индиректно опорезивање (УИО) БиХ показују да су од јануара до краја јула у земљу стигла 1.053 нова и 933 половна хибридна возила у вриједности од 115,586 милиона КМ, док су укупне дажбине износиле 25,129 милиона КМ. У истом периоду прошле године увезено је 686 нових и 422 половна хибридна возила тешка 61,818 милиона КМ, са дажбинама у износу од 14,576 милиона КМ.
Свијет
Јужна Кореја забрањује употребу телефона у учионицама
Када је ријеч о електричним возилима, БиХ је у протеклих седам мјесеци увезла 117 аутомобила, док је прошле године у истом периоду стигло њих 135, што показује да електрична возила и даље нису остварила значајнији пробој на тржишту.
Директор продаје у компанији "Сладабони", која у понуди има возила марке "тојота", Дарко Поповић казао је за "Глас" да је царина на хибридна возила тренутно пет одсто и да ова олакшица траје до краја године, док је за електрична возила нула одсто.
"Код "тојоте" 80 одсто возила у понуди чине хибриди, а више нема модела као што су "јарис", "јарис крос" и "корола крос" са бензинским моторима", рекао је Поповић.
Производња класичних бензинских мотора је престала јер се, када се узме мотор те врсте и дода аутоматски мјењач, цијена приближава цијени хибрида.
Регион
Човјека тукли до смрти испред казина
"Сада имамо хибридна возила са знатно мањом потрошњом која, у суштини, замјењују претходне бензинске моделе са аутоматским мјењачем", казао је Поповић додајући да је интересовање за хибридна возила знатно порасло.
"Тојота" је, према његовим ријечима, већ друга по продаји у БиХ.
"У понуди имамо углавном нова возила, док је половних мало. На примјер, "јарис крос" може се купити за око 44.000 КМ. Према европским стандардима, возила морају имати бројне безбједносне системе, што повећава цијену, али нуди и значајну вриједност за купца. Нови аутомобил испод 40.000 КМ тешко се може пронаћи, а цијене ове године у просјеку су сличне као прошле иако су неки модели нешто скупљи, док су други јефтинији", истакао је Поповић.
И у другим овлашћеним салонима широм Српске и ФБиХ примјетан је раст продаје хибридних возила. У салону у којем продају аутомобиле "хјyндаи" и "кија" у Бањалуци кажу да електрична возила још нису заживјела као хибриди, који се аутоматски допуњавају и због тога су купцима атрактивни.
Сцена
Драма у дому Зорице Марковић: Популарна пјевачица била на мети лопова
"Бензинци и дизелаши и даље доминирају на нашем тржишту, али интересовање за хибриде расте. Најопремљенији хибридни модел "хјyндаи туксон" код нас у салону кошта 84.190 КМ са попустом. Постоје и јефтинији модели. Најскупља су електрична возила", нагласили су у овом салону.
Према подацима УИО, у БиХ је за првих седам мјесеци ове године увезено укупно 55.598 возила, од којих је 49.541 половно. У истом периоду прошле године у земљу је стигло 51.280 аутомобила у вриједности око 680,776 милиона КМ, што је за непуних 16 милиона марака мање него ове године, пише Глас.
Svijet
2 sedm
0Srbija
2 sedm
0Hronika
2 sedm
0Svijet
2 sedm
0Najnovije
Najčitanije
23
01
22
54
22
46
22
25
22
20
Trenutno na programu