Izvor:
Kurir
28.04.2025
07:34
Komentari:
0Od januara 2026. godine, svi novi automobili koji se prodaju u Evropi moraće da imaju fizičke tastere za osnovne funkcije.
То се односи, рецимо, на сирене, брисаче, свјетла за опасност и контролу климе, а све то уколико желе да добију максималну оцену од пет звјездица за безбједност од стране Еуро НЦАП-а, саопштила је ова организација.
Одлука је донијета након пораста броја саобраћајних незгода изазваних одвраћањем пажње возача усљед коришћења комплексних екрана осјетљивих на додир, који доминирају у савременим аутомобилима. Стручњаци упозоравају да додирни интерфејси могу возачу одвући пажњу чак и до 40 секунди – довољно да возило пређе више од једног километра без потпуне контроле.
Студија шведске компаније Ви Bilägare упоредила је 11 модерних аутомобила са екранима осјетљивим на додир и један старији модел – Волво В70 из 2005. године. Резултат: док су основне функције у старом Волвоу активиране за свега 10 секунди, савремени модели захтијевају у просјеку 24,7 секунди – а у најгорем случају (МГ Марвел Р) чак 44,9 секунди.
Многи произвођачи већ реагују. Шеф дизајна Hyundaija, Сангјуп Ли, изјавио је да компанија задржава физичке тастере из безбједносних разлога, јер су једноставнији за употребу у вожњи. Фолксваген је већ вратио физичке команде на волан новог Тигуана, док Тесла уводи додатак треће стране – Цтрл-Бар, са физичким тастерима за управљање климом.
Према истраживању J.D. . Power-a, број притужби корисника на квалитет нових аутомобила је на рекордно високом нивоу – највише због система за помоћ у вожњи и конекције са Андроид Ауто и Apple CarPlay. Повлачне кваке, бежични пуњачи и друге иновације такође су често мета критика, јер у одређеним ситуацијама могу чак отежати интервенцију спасилаца.
Иако препоруке Еуро НЦАП-а нису законски обавезујуће, оцене независне организације имају велики утицај на репутацију произвођача широм свијета – и индустрија их схвата озбиљно.
(Курир)
Najnovije
Najčitanije
17
23
17
19
17
10
17
08
17
06
Trenutno na programu