15.08.2025
17:06
Automatski mjenjači nikad nisu bili popularniji. No, i vozači automobila s ovim tipom mjenjača trebaju znati neke osnovne radnje kako bi mu produžili vijek trajanja.
Свјесни смо да је одабир аутоматског мјењача у односу на ручни често практичнији и захвалнији, јер елиминише потребу за самосталним мијењањем брзина. Ово је значајна предност у урбаним срединама, посебно током гужви у саобраћају.
Међутим, возачима је нејасно да ли пребацити у неутрални положај када се зауставе, на примјер на семафору, или остати у положају за вожњу. Дилему је разјаснио француски аутоплус.
Иако се ово питање може чинити једноставним, оно изазива много дебата, посебно између нове генерације возача и оних који су навикли на ручне мјењаче. Заправо, одговор зависи до врсте аутоматског мјењача који ваше возило има, јер не раде сви на исти начин. Постоји неколико врста аутоматских мјењача, сваки са својим начином рада. Најчешћи су роботизовани и хидраулични мјењачи.
Прикупљено више од 120.000 еура помоћи за породицу Божовић
Роботизовани аутоматски мјењач, познат и као мјењач с двоструким квачилом, често користе многи произвођачи аутомобила, попут Волксwаген групе са својим познатим ДСГ мјењачем. Код ове врсте мјењача препоручљиво је пребацити у неутрални положај током дужег заустављања. Зашто? Зато што квачило остаје дјеломично укључено чак и када се возило заустави, што може довести до прераног хабања ако предуго останете у положају за вожњу, преноси Кликс. Пребацивање у неутрални положај смањује овај притисак и чува механику.
Путин ће одати почаст херојима ваздушне линије Аљаска-Сибир
С друге стране, код хидрауличног аутоматског мјењача ситуација је другачија. У овом случају нема квачила у традиционалном смислу. Претварач обртног момента осигурава глатку интеракцију између мотора и мјењача, чак и када возило мирује. Стога нема потребе за пребацивањем у неутрални положај при сваком заустављању. Останак у Д положају не узрокује прекомјерно хабање мјењача, јер је систем дизајниран да ради на тај начин.
Идентификоване још двије особе одговорне за изазивање пожара у Црној Гори
Стога је кључно знати врсту мјењача којом је опремљено ваше возило! С обзиром да на нашем тржишту највише има ДСГ мјењача, на дужим заустављањима на семафору пожељно је мјењач убацити у ''лер''.
Hronika
3 sedm
0Hronika
3 sedm
0Društvo
3 sedm
0Region
3 sedm
0Najnovije
Najčitanije
23
42
22
59
22
59
22
56
22
54
Trenutno na programu