Novi Ford Mondeo (koji je predstavljen juče u Kini) neće stići u Evropu gdje prodaja limuzina srednje veličine u mejnstrim segmentu godinama opada.
Kolege u Motor1.com Njemačka su kontaktirale lokalnu filijalu Forda i portparol je potvrdio da će naziv "Mondeo" nastaviti da živi samo u Kini.
Kao što je prvobitno najavljeno prije skoro godinu dana, Mondeo sa evro-specifikacijom u sva tri karoserijska izdanja (liftback, limuzina, karavan) biće zvanično povučen u martu 2022. kada će se završiti proizvodnja u fabrici u Valensiji.
U međuvremenu, to je jedan od najstarijih modela u svom segmentu s obzirom da automobil postoji već deceniju. Naziv Mondeo će biti ukinut u Evropi nakon 30 godina pošto je Ford njime prije tri decenije zamijenio Sierru.
Glavni rival Volkswagen Pasat limuzina je već ukinut, a dok će postojati model sljedeće generacije, VW navodno planira da ga prodaje samo kao karavan. Nedavne glasine ukazuju na to da će Opel takođe ukinuti Insigniju kakvu poznajemo i promijeniti formulu u mješavinu SUV-a i minivana.
Automobil srednje veličine iz Riselshajma bi mogao da prati nekonvencionalnu temu koju je usvojio drugi Stellantis brend Citroen, sa svojim C5 X neobičnog oblika.
S druge strane, Škoda je potvrdila da će prodavati sljedeću generaciju Superba kao sedan (odnosno liftback), a takođe i karavan, dok je Peugeot 508 tu da ostane za sada u oba oblika karoserije.
Na kraju se postavlja pitanje da li će Ford bar indirektno zamijeniti Mondeo u Evropi nečim drugim, piše Autoblog.