Крајем 2024. године њемачки трговински ланац Реве промијенио је свој бонус програм у сопственој апликацији.
Међутим, нису сви купци Ревеа одушевљени новом Пејбек алтернативом.
Сада се појавио још један проблем – бодови прикупљени у апликацији супермаркета често једноставно нестају, што показује недавно истраживање.
Повод за истраживање биле су објаве корисника на платформи Редит.
Средином фебруара 2025. корисници апликације Реве све чешће су се жалили да им мистериозно нестају бонус бодови. Нестанак се увијек одвија на исти начин.
Један корисник Редита овако описује превару у апликацији Реве:
Први корак: Корисници апликације добијају мејл од непознате особе с позивом да заједно сакупљају бодове.
Други корак: Купци су обавијештени да сада сакупљају бодове са том особом и да ће се бодови комбиновати.
Трећи корак: Непозната особа подиже "заједнички" прикупљени кредит у виду Пеј сејф кард ваучера у Реве продавници и затим прекида везу са рачуном.
Према информацијама корисника Редита, између првог и другог корака прође само неколико минута, па корисници нису имали времена да реагују и спријече повезивање рачуна.
Али како је ово уопште могуће?
Истраживање њемачких медија показује да преваранти очигледно долазе до података за пријаву на налог корисника прије него што затраже заједничко сакупљање бодова.
Након што пошаљу захтјев, сами га прихватају унутар Реве апликације и на тај начин повезују рачуне. Подаци о налозима могли су бити украдени путем фишинга, а могуће је и да су слабе лозинке омогућиле преварантима да добију приступ.
Међутим, Реве негира било какво цурење података или безбједносни пропуст.
Реве пориче цурење података у апликацији
Купци тврде да су користили јаке лозинке, али су ипак преварени.
У неким случајевима бодови су украдени чак и поред двофакторске аутентификације коју нуди Реве.
Током истраживања, новинари су успјели да пронађу податке о пријави неких погођених купаца на такозваним "комболистама" – базама података које често садрже украдене лозинке прикупљене помоћу злонамјерног софтвера.
И даље постоје сумње да је дошло до цурења података у Реве систему, али како корисници могу заштитити своје налоге и повратити изгубљени новац?
Како се заштитити од крађе бодова у Реве апликацији?
Сви који користе апликације супермаркета, укључујући Реве, требало би да се придржавају основних правила за заштиту онлајн налога.
Центар за заштиту потрошача савјетује сљедеће:
Користите јаке и јединствене лозинке за сваки налог. Користите менаџер лозинки за сигурно чување података за пријаву. Ако је могуће, омогућите двофакторску аутентификацију (2ФА). Редовно ажурирајте антивирусне програме и инсталирајте сигурносне надоградње чим постану доступне.
Може ли се изгубљени новац вратити?
Купци који су већ преварени можда могу да поврате свој новац.
У том случају могу се ослонити на добру вољу супермаркета или контактирати своје осигуравајуће друштво.
Неке полисе осигурања домаћинства покривају штету насталу усљед интернет превара, крађе идентитета и сајбер напада. Сви који имају овакво осигурање требало би да провјере да ли им је доступна таква заштита, пишу њемачки медији, преноси "Феникс магазин".