Филм "Хер" из 2013. године, у којем се главни лик заљубљује у вјештачку интелигенцију, више није научна фантастика.
Ново истраживање компаније World, које је спровео тим Сема Алтмана, открило је шокантну чињеницу – свака четврта особа признаје да је флертовала са четботом, било свјесно или несвјесно.
Истраживање, које је обухватило чак 90.000 корисника од укупно 25 милиона људи на World мрежи, бацило је ново свијетло на револуцију у међуљудским односима. У свијету у којем је граница између стварног и виртуелног све тања, људи све чешће развијају емотивне везе са вјештачком интелигенцијом.
Примјер овог феномена је апликација Реплика, покренута 2017. године, која корисницима омогућава да креирају персонализоване романтичне четботове. Према подацима компаније Apptopia, Реплика је до 2023. године привукла 676.000 активних дневних корисника, који у просјеку проводе два сата дневно у разговору са својим виртуелним партнерима.
Нова ера дигиталних веза
Упркос растућем тренду АИ романтике, већина корисника и даље показује опрез када је ријеч о интеракцији са ботовима. Чак 90% испитаника изразило је жељу да дејтинг апликације уведу систем за верификацију правих људи. Још упечатљивији је податак да је 60% корисника или посумњало или открило да су комуницирали са ботом уместо са правом особом.
Тјаго Сада, главни производни директор компаније Tools for Humanity, која развија World технологију, описује своја искуства: „Као неко ко често користи дejt апликације, стално се сусрећем са лажним профилима. Видите профиле који су превише добри да би били истинити. Или примијетите да особа има шест прстију. Зашто има шест прстију? Испостави се да је у питању АИ.“
Будућност романтичних веза у дигиталном добу
Феномен емотивног везивања за АИ поставља бројна питања о будућности људских односа. Док неки виде ову технологију као начин да се боре са усамљеношћу, други упозоравају на потенцијалне психолошке посљедице замене стварних људских интеракција виртуелним.
Ко одговор на овај изазов, World је развио World Id Deeop Face, производ који користи њихов постојећи систем верификације – који фотографише дужицу ока корисника посебним уређајем у облику лопте – како би потврдио да ли корисници комуницирају са правим људима у реалном времену током видео позива или четовања на платформама попут Google Мeet-а, Зоом-а или дејт апликација.