Нераспоређених 245 милиона марака прикупљених од путарина у БиХ чувају се на рачуну, искључиво јер у надлежном Управном одбору не може доћи до договора о коначној подјели новца. Док федералним министрима ни досадашњи коефицијент за расподјелу не одговара, путна предузећа приморана су на кредите. Више од 20 милиона марака већ је истопила инфлација, иако су због задржавања најављиване кривичне пријаве.
"Та одговорност се односи на то да се не праве аутопутеви, путеви, ни у Федерацији ни у Републици Српској. До сада сте имали концепт како се то дијелило и одједном неко каже тај концепт не може. Добро, како може? Немамо одговор како може", каже Срђан Амиџић, министар финансија у Савјету министара БиХ .
Да све буде горе, и Управа за индиректно опорезивање плаћа провизију Централној банци због „лежања“ новца на рачуну. Сваки радни дан на посебан подрачун Централне банке инкасира се 10 одсто прихода прикупљених од путарине.
"Тренутно је 259 милиона КМ на посебном подрачуну код Централне банке БиХ. Управни одбор мора донијети одлуку да се та средства расподијеле", поручују из Управе за индиректно опорезивање БиХ.
Зашто дозвољавају пропадање новца којим и требало да се улаже у путну инфраструктуру из федералног Министарства нема ни одговора. Ипак, побринули су се да 0 коефицијентима по којим ће се дијелити новац не буде ријечи ни на посљедњој сједници Управног одбора.
Посљедњој сједници Управног одбора УИО БиХ у Бањалуци није ни присуствовао министар финансија из другог ентитета. Самим ти нису били стечени услови за разговор о расподјели средстава.
Економисти упозоравају да је ријеч о изворном приходу путних предузећа. Треба имати у виду и да постоје јасни подаци о територији на којој је новац утрошен и којој је потребно додијелити новац.
"Идеално је да се он троши чим прије наравно, самим тим јер онда вриједност тог новца знатно већа. Можете изградити пуно више неких путева или било којих других видова инфраструктуре, али то је једноставно још један негативан утицај политике на неке рационалне економске одлуке", каже Саша Грабовац, Удружење економиста Републике Српске.
Нажалост, то није једини новац чија се вриједност топи на рачунима. Нису распоређени ни 250 милиона марака од електропреноса Електропренос, 75 милиона вишка прихода над расходима које је уплатио РАК, те 125 милиона вишегодишњих капиталних пројеката.