Једно погинуло, једно теже, двоје лакше повријеђених на пругама Српске од почетка године. Посљедња незгода у Остружњи, гдје је воз ударио путничко возило, на срећу, прошла је са материјалном штету. Узрок - лична непажња возача аута. Зато из Жељезница апелују да поштују сигнализацију и не ризикују животе.
"У већини случајева има да учeсници у друмском саобраћају ломе спуштене полубранике, пролазе поред свјетлосне звучне сигнализације која забрањује пролазак друмских возила, чак се дешава и да ломе бранике велике рампе", рекао је Раде Благојевић, шеф Службе за саобраћајне послове и управљање колима.
На 27 од 246 путних прелаза уграђен је и видео надзор. Снимци се шаљу полицији која возачима издаје прекршајне налоге.
"Ми помоћу иде базе утврдимо власника возила гдје шаљемо обавјештаjе и прекршајни налог за наведен прекршај, прекршај сноси посљедицу 100 КМ са једним казненим бодом", рекао је Бојан Тешановић, помоћник командира за безбједност саобраћаја ПС Добој.
У прошлој годили издали су 122 налога, у овој 48. Прекршаја је мање, погинулих једнако, али брине 11 несрећа што је више него лани.
На пругама Жељезница Републике Српске током прошле године забиљежено је осам ванредних догађаја. У њима је смртно страдала једна особа.
Како би их и на пругама и путевима било што мање, раде сви сектори. Улажу у безбједност саобраћаја, а измијењен је и правилник који регулише брзину преласка на путном прелазу.
"Брзина друмског возила приликом наиласка на путни прелаз је сamo 10 km/h, а не као што је прије било 30 или 50.
"У посљедњих пет година мислим да смо са локалним заједницама утрошили око милион и сто хиљада марака у пројекте из области безбједности саобраћаја", рекао је Младен Петровић, директор Агенције за безбједност саобраћаја Републике Српске.
Резултата ипак има. Од 2011. до прошле године у Српској је 38 посто мање удеса са смртним исходом. За 21 проценат мање је и тешко повријеђених.