Саша Магазиновић, посланик СДП БиХ у Представничком дому ПС БиХ упутио је у парламентарну процедуру иницијативу којим се тражи да старији возачи, односно пензионери, те они са умањеном здравственом способношћу, убудуће не плаћају таксу за продужење возачке дозволе у пуном износу.
Према актуелном закону у БиХ, обнова возачке дозволе слиједи на сваких десет година, јер се на тај период издаје важење дозволе, и то кошта 60 КМ.
Међутим, тих десет година се не односи на пензионере и здравствено угрожене.
Рок важења возачке дозволе пензионерима је три године, што практично значи да они у периоду од 10 година чак три пута морају да обнове возачку, чиме су приморани да умјесто 60 КМ, плате чак 180 КМ.
У још незавиднијој ситуацији су они са умањеном здравственом способношћу, јер морају у неким ситуацијама обновити возачку и сваке двије године, односно чак пет пута у периоду од десет година, док "обични" возач то учини једном.
На тај начин приморани су платити чак 300 КМ како би и даље могли возити.
Магазиновић због тога сматра да ова дискриминација мора бити укинута.
Његов приједлог се базира на плаћању таксе за обнову возачке дозволе на начин да се њен износ рачуна према дужини рока трајања документа.
У преводу, ако за продужење рока важења возачке дозволе у трајању од десет година треба платити 60 КМ, што је 6 КМ годишње, Магазиновић је става да би пензионери онда требали да плаћају за само три године колико им вриједи дозвола, што је 18 КМ, док би возачи са смањеном здравственом способношћу који возачку дозволу обнављају сваке двије године плаћали 12 КМ умјесто досадашњих 60 КМ, пише портал "Независне".
Тако би, истиче Магазиновић, сви возачи у Босни и Херцеговини у периоду од 10 година плаћали исту цијену обнове возачке дозволе, што данас није случај.
"Према званичним подацима у Босни и Херцеговини живи 826.707 људи старости од 65 и више година од којих важећу возачку дозволу посједује 170.687 особа. Сви они, уз десетине хиљада оних који из здравствених и других разлога возачку дозволу добијају на временски период краћи од 10 година су дискриминирани на начин да обнову возачке дозволе плаћају вишеструко више", нагласио је овај посланик.
Подсјетио је да европски стандарди у области спречавања дискриминације налажу да старији и грађани са здравственим проблемима требају имати право на прилагођавања које узимају у обзир њихове специфичне потребе, али и ограничене финансијске могућности.
"У случају Правилника о возачкој дозволи се о томе није водило рачуна, те не само да пензионери и особе са умањеним здравственим способностима нису били у повлаштеном положају, него су практично бивали кажњени обавезом плаћања вишеструко већег износа таксе за возачку дозволу за исти временски период", истакао је Магазиновић, те додао: "Ако тежимо друштву једнаких као што сви тврде, онда неће бити проблема да за преко 200.000 возача омогућимо плаћање исте цијене обнове возачке дозволе као и за све друге, посебно имајући у виду да већину од укупног броја дискриминираних чине пензионери чији су приходи значајно мањи од оних који у овој ситуацији плаћају нижу цијену".