Истанбул

Како ће Турци заувијек промијенити токове глобалне трговине?

  • 04.09.2024. 09:20

Припрема се реализација једног од најамбициознијих инфраструктурних пројеката у Европи - изградња Истанбулског канала, чија ће улога бити кључна за глобалну трговину.

Овај пројекат, који је иницирао предсједник Реџеп Тајип Ердоган још 2021. године, представља огромну инвестицију вриједну 25 милијарди долара, с циљем да се Истанбул позиционира као централна тачка свјетских трговачких токова.

Канал ће пресјецати европски дио града, стварајући нови морски коридор који повезује Азију и Европу, а самим тим значајно растерећује саобраћај на Босфору, преноси портал Грађевинарство.

Турска и чланство у БРИКС-у? ''Ми бисмо вољели''

Турска и чланство у БРИКС-у? ''Ми бисмо вољели''

Почетна реакција на овај пројект била је мјешовита, са скептицизмом према утицају на животну средину, али турске власти остале су посвећене његовом остваривању, видјевши га као кључни елемент своје економске стратегије. Очекује се да ће овај водени пут донијети значајне предности како Турској, тако и сусједним земљама, посебно кроз побољшање трговинских капацитета и урбанизацију.

Канал ће бити смјештен у западном дијелу Истанбула и омогућиће пловидбу између Црног и Мраморног мора. Бивши министар саобраћаја Турске Ахмет Арслан изјавио је да тренутно не постоји адекватна алтернатива за пролазак бродова који превозе опасне материје, што изазива саобраћајне гужве и повећава ризике у Босфорском мореузу. Нови канал ће преусмјерити дио тог саобраћаја, смањујући притисак на Босфор и повећавајући безбједност.

Планирано је да Истанбулски канал буде дуг 45 километара, са ширином од 400 до 1.000 метара и дубином од око 25 метара. Канал ће имати шест мостова који ће осигурати повезаност са остатком европског дијела града. Његова изградња биће кључна за повећање капацитета за међународну трговину, што ће додатно привући инвестиције и туристичке посјете.

Скандал: Ердоган ошамарио дјечака јер му није пољубио руку

Скандал: Ердоган ошамарио дјечака јер му није пољубио руку

Укупна вриједност изградње овог канала процјењује се на 25 милијарди долара, од чега ће 10 милијарди долара бити уложено у развој околних области, док ће 15 милијарди долара бити директно инвестирано у саму изградњу канала. Овај пројекат показује одлучност Турске да модернизује своју инфраструктуру и ојача свој глобални економски положај.

Како се радови на каналу буду одвијали, предвиђа се да ће значајно промијенити урбано лице Истанбула и учврстити улогу Турске као значајног учесника у глобалној трговини. Пројекат укључује сарадњу домаћих и страних компанија, укључујући турске фирме "Yapi Merkezi" и "Cimko", као и међународне партнере попут "Bechtela".

Истанбулски канал је не само грађевински подухват, већ и стратешки пројекат који ће дугорочно редефинисати трговинске токове у региону. Овај водени пут ће значајно смањити оптерећење на Босфору истовремено отварајући нове могућности за развој Истанбула, позиционирајући га као важан центар свјетске трговине у годинама које долазе.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови:
  • 13:55 Вијести

    Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета сваки радни дан.

  • 14:00 Ћирилица (Р)

    'Кроз узбудљив, динамичан и непредвидив разговор са различитом палетом гостију - од стручњака и реномираних теоретичара, политичара и функционера, умјетника до естрадних личности открива информације које не објављују ни најскандалознији таблоиди.

  • 16:00 Бизнис клуб (Р)

    ' Бизнис клуб (Р)

  • 16:30 Вијести у 16:30

    Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета сваки радни дан.

  • 17:00 Одметница (12+) (Р)

    Одметница (12+) (Р)

  • 17:50 Револуције 1917 (Р)

    Револуције 1917 (Р)