U Beogradu je otvoren 42. Međunarodni sajam turizma i pratećih manifestacija koji je okupio 700 izlagača iz više od 40 zemalja, a svoje turističke potencijale predstaviće i Republika Srpska.
Na ovogodišnjem Sajmu turizma, čiji je slogan "Put pod noge", počasna zemlja partner je Egipat, a prvi put učestvuju Šri Lanka, Kenija i Slovačka.
Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije Rasim Ljajić je, otvarajući Sajam, rekao da je 2019. bila godina oborenih rekorda, dok se za 2020. već sada može reći da će biti godina reformi i novih investicija u turizam Srbije, te da se nada novom "turističkom bumu".
Ljajić je naveo da je plan, ako kriza u vezi sa virusom korona bude sanirana u naredne dvije sedmice, da se registruje oko četiri miliona domaćih i stranih gostiju i ostvari 1,5 milijardi evra deviznog priliva, ali, ako kriza potraje, ti planovi će morati biti revidirani.
"Nadamo se i opštoj stabilnosti u reginu i šire, što je preduslov za razvoj turizma. Verujemo da neće biti nekih iznenađenja i da ćemo čuvati stabilnost i kod nas i u regionu", istakao je Ljajić.
On je podsjetio da je od 1. januara počela primjena dva pravilnika o turizmu čija je suština urediti rad turističih agencija i dodatno zaštiti putnike i spriječiti prevare jer 1,3 miliona srpskih državljana tokom godine putuje posredstvom agencija.
Ljajić je istakao i značaj centralnog informacionog sistema "e-turista", koji će biti uveden od aprila, ocjenjujući da će to značiti veći kvalitet usluga za turiste, kao i olakšano poslovanje za ugostitelje, dok će država u svakom trenutku znati podatke o strukturi i broj gostiju, što je revolucionarno rješenje u Srbiji.
"Ovo će biti i godina investicija. Imamo 45 turističkih projekata, za koje je predviđeno ulaganje 200 miliona evra. Ove godine počinje realizacija prvih projekata, a među najznačajnijim je gondola na Kopaoniku", rekao je Ljajić.
Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić rekao je da prijestonica i Srbija nisu ni svjesne bogatstva u kulturi i baštini koje imaju, a jedno od njih je i vinčanska kultura stara 4.000 godina.
Radojičić je rekao da se u Beogradu bilježi stalno povećanje broja turista, te da je prvi put evidentirano više od milion stranih gostiju, ali da je potrebno povećati broj hotela, kojih ima 112.
Prisutne je pozdravila i zamjenik egipatskog ministra zadužena za turizam i antikvitete Gada Šalabi, koja je naglasila jake prijateljske veze između Srbije i Egipta, te pozvala srpske državljane da posjete njenu zemlju - zemlju sunca.
Oko 700 izlagača predstaviće ponudu u okviru Sajma turizma, a još 200 u okviru pratećih sadržaja, budući da se paraleno održavaju još tri sajamske manifestacije - Sajam vina, Sajam opreme za hotelijerstvo i ugostiteljstvo i Sajam suvenira.
Turistička organizacija Republike Srpske, zajedno sa Predstavništvom Republike Srpskeu Beogradu, planirala je da u okviru prezentacije poseban akcenat bude stavljen na promociju ljetne turističke sezone u Srpskoj.
U prvom redu je Olimpijski centar `Јahorina` i ponuda u ljetnim mjesecima, a zatim rafting na rijekama Tara i Vrbas, pješačenje kroz nacionalne parkove Sutjeska i Kozara, kao i banje Republike Srpske i seoski turizam.
Biće predstavljena i etno-sela, flajfišing u Republici Srpskoj sa osvrtom na top-destinacije i najpoznatije rijeke za mušičarenje /Јanj, Pliva, Ribnik i Sana/, koje su po kvalitetu uvrštene na svjetsku mapu mušičara, kao i sitibrejk ponuda gradova Banjaluka i Trebinje.
Ponude i mogućnosti predstaviće turističke organizacije iz više opština Srpske.
Tokom četiri dana, očekuje se da će Sajam turizma u Beogradu posjetiti oko 70.000 ljudi.
Radno vrijeme sajma je od 10.00 do 19.00 časova, a na dan zatvaranja, u nedjelju, 23. februara, od 10.00 do 18.00 časova.
Cijena pojedinačne ulaznice je 400 dinara, a za grupne posjete 300 dinara, dok porodična ulaznica (za roditelje sa djecom starosti do 16 godina) košta 800 dinara.
Најновије
Најчитаније
23
06
22
52
22
28
22
08
21
50
Тренутно на програму