Број корисника који су се у 2024. години сусрели са тројанцима за мобилно банкарство порастао је 3,6 пута у односу на 2023. годину, док су фишинг напади у вези са крипто валутама порасли за 83,4 одсто.
Такође, малвер усмјерен на рачунаре забиљежио је пад броја напада у области традиционалног банкарства, али је дошло до пораста крађе крипто имовине, показују подаци новог извјештаја о финансијским сајбер пријетњама компаније Kaspersky за 2024. годину.
Онлајн преваранти су у 2024. наставили да маме кориснике на фишинг и преварантске странице које опонашају веб-сајтове популарних брендова и финансијских организација, док су банке биле најчешћи мамац који је био заслужан за 42,6 одсто фишинг покушаја у области финансија (у поређењу са 38,5 одсто у 2023. години).
Амазон је опонашан на 33,2 одсто свих фишинг и преварантских страница усмјерених на кориснике онлајн продавница у 2024. години, што га чини најчешћом метом превараната међу онлајн брендовима.
Удио напада који имитирају странице компаније Apple опао је за скоро три одсто у односу на прошлу годину на 15,7 одсто, док су преваре које су се представљале као Netflix благо порасле на 16 одсто.
Такође, интересовање превараната за Alibaba marketplace порасло је, при чему је удио скочио са 3,2 одсто у 2023. години на 8 одсто у 2024. години.
Платни системи су злоупотребљени у 19,3 одсто финансијских фишинг напада у 2024. години (у поређењу са 19,9 одсто у 2023. години, показују подаци истраживања.
PayPal сервис је поново био најчешће коришћен, али је удио напада који имитирају ову компанију опао са 54,7 одсто на 37,5 одсто.
Са друге стране, напади усмјерени на Мастеркард готово су се удвостручили са 16,6 одсто у 2023. на 30,5 одсто у 2024. години.
У 2024. години број фишинг и преварантских напада у вези са криптовалутама нагло је порастао.
Међу 20 земаља са највећим удјелом корисника погођених финансијским малвером за рачунаре били су Туркменистан (8,8 одсто), Таџикистан (6,2 одсто), Казахстан (2,5 одсто), Швајцарска (2,3 одсто), Киргистан (2,2 одсто), Мексико (1,6 одсто), Аргентина (1,1 одсто), Парагвај (1,1 одсто) и Уругвај (1,0 одсто).