Да ли је штетно пунити гориво до самог краја? Не само да није штетно, него је препоручљиво.
Многи робују заблудама, па не пуне гориво до врха резервоара, мислећи да се тиме прави штета систему за паљење, као и да се тиме на повишеним температурама и при судару повећава ризик запаљења. Ако је горивни систем исправан, никакве штете нема, а, теоретски, пун је резервоар сигурнији од празног - и при високим температурама, и у случају судара. Запаљење, односно експлозија, знатно лакше настаје у горивним парама него у текућем гориву!
Стога треба увијек пунити гориво до врха резервоара (наравно, ако се има новца). Нема уштеде ако се пуни мање, а такође се рјеђе иде на пумпу, чиме се штеди вријеме, напор, а и новац. Наиме, при сваком додатном пуњењу треба прећи барем мало дужи пут и при пуњењу увијек се изгуби (испари) мало горива.
Гориво је препоручљиво пунити чим се количина смањи испод четвртине. Избјегава се ризик да останете без горива, што изазива неугодности и додатни трошак, поготово ако дизелаш остане без горива – за поновно покретање мотора, након пуњења горива, потребна је помоћ механичара, преноси Аутопортал.
Такође настаје и сигурносни ризик, ако се остане без горива на непрегледном дијелу пута, у завоју, тунелу, на вијадукту… Дакле, кад се количина горива приближи посљедњој четвртини идите на прву пумпу горива и напуните. Али, пуњење горива прекините с првим кликом, односно искључивањем пиштоља за пуњење.
Немојте потом "на "клик" допуњавати гориво до чепа, што многи чине. Тада гориво може цурити кроз резервоар, што је финансијски губитак, настају испаравања штетна за здравље и може настати ризик запаљења, првенствено ако исцурено гориво попрска врућу издувну цијев.
Прекомјерна количина горива блокира "грло", па се повећава притисак горивних пара те настаје повратни притисак горива, који отежава функционисање, скраћује вијек те може оштетити пумпу за гориво и елементе система за довод.