Уз одређени уступак

ЕУ потврдила забрану продаје нових бензинских и дизелских аутомобила након 2035. године

  • Извор: Кликс
  • 10.03.2025. 14:20

Европска комисија је потврдила да се наставља држати своје одлуке, а то је да ће се у Европској унији од 2035. године моћи продавати само возила без емисије ЦО2.

"Држимо се циљева за 2035. годину, као и на оне и за 2025. и 2030. годину", рекао је комесар за транспорт Апостолос Цицикостас.

Међутим, због противљења европских произвођача и чињенице да им пријете огромне казне, рок за смањење емисија који подразумијева ову годину је продужен до 2027. године, што значи да ће се умјесто мјерења усклађености издувних гасова у току само једне године, обављати мјерење просјека од 2025. до 2027. године. То значи да аутомобили попут модела ГЛС нпр. могу добити бољи просјек након што се прода више хибрида.

Истраживачка група Т&Е је критиковала помјерање рока тврдећи да ће давање "простора за дисање" произвођачима аутомобила смањити притисак на њих да произведу приступачнија возила и учинити да Европа додатно заостане за Кином када је ријеч о производњи електричних возила и њиховом усвајању.

Такође, истиче да би ово требао бити посљедњи уступак произвођачима. Група која представља произвођаче електричних возила и пуњача није импресионирана продужењем рока те тражи да Европа то компензира "храбром имплементацијом плана".

Поставља се питање да ли је неко саслушао произвођаче попут Фолксвагена који је давно донио одлуку о електричној будућности или бар произвођаче електричне енергије те добављаче. Десетогодишњи прелазак с бензинског и хибридног погона на електрични је огромна промјена који не само да значи огромна улагања у истраживања и развој, него и у нове ланце добављача, обуку и опремање дистрибутера и њихових радионица. Чињеница да се рок морао помјерити, упркос казнама, показатељ је да је десетогодишњи циљ нереалистичан. Сада произвођачи аутомобила имају само три године да достигну нове циљеве.

Синтетичка горива су у развоју, но рок од десет година је ипак преоптимистичан, као и ширење алтернативних горива попут водоника. То је упркос чињеници да ЕУ планира помоћи произвођачима да убрзају усвајање електричних возила путем пакета Батери Бустер вриједног 1,8 милијарди евра, који је намијењен финансирању производње батерија и компоненти у Европи.

Поред тога, потребно је надограђивање електричних мрежа, које морају бити у могућности произвести и премјестити енергију за убрзану транзицију, док инфраструктура за пуњење мора бити правилно развијена, преноси Кликс.

Пратите нас и путем Вибера

  • 16:30 Вијести у 16:30

    Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета сваки радни дан.

  • 16:50 Центар дана

    Волите поподне? Важно вам је да након напорног дана одахнете уз актуелне теме, забаву и савим нове и необичне приче из цијелог свијета? Уживате у програму који окупља интересантне госте и регионалне звијезде?

  • 18:20 Наша Српска

    ' Понедјељком завирите у све крајеве Српске, са занимљивим гостима кроз испиративне приче о природи, културним и спортским манифестацијама, обичајима откријте љепоте наше земље.

  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:00 АТВ Вијести

    Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

  • 19:40 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.