Кинеска возила су у овом тренутку хит на глобалном тржишту. Нису ретки гласови који хуче како су возила из те земље недоличног квалитета, што објашњава и сразмерно ниске цијене, али заиста би се требало запитати има ли ту истине. О томе какав је квалитет возила која су конструисана и произведена у Кини, посебно у односу на америчка и европска, говорио је један од највише цијењених инжењера ангажованих у омиљеној привредној грани.
Традиционални произвођачи аутомобила, од Форда до новопридошлих као што је рецимо Ривиан, већ примјењују стандардну привредну праксу, а она подразумијева набавку кинеских возила како би их детаљно анализирали и тражили кључеве њиховог успјеха. Данас, Кина, поред тога што је највећи свјетски извозник аутомобила, такође поставља трендове у индустрији, посебно у области електричних аутомобила. Дивови као што су BYD, Geely и Nio су већ слетели у Европу и Латинску Америку, са Сједињеним Државама као следећом метом.
Чак је и Lucid Motors, иначе познат по својим премијум возилима и најефикаснијим моделима на тржишту, проучавао аутомобиле кинеских брендова како би научио из начина на који тамошњи конструктори размишљају. Ерик Бах, главни инжењер компаније Lucid Motors, био је укључен у процес и он истиче неколико области у којима се кинески произвођачи истичу.
Израда и квалитет су далеко од предрасуда. Квалитет завршне обраде многих кинеских аутомобила је у рангу са водећим брендовима данашњице. Модели као што су Xiaomi СУ7 и Zeekr су импресионирали префињеношћу ентеријера и зрелошћу дизајна и шкољке. "Неки од такмичара показују веома висок ниво у смислу квалитета саме израде возила", примjећује Бах.
Дигитални напредак је очит. Софтвер и технолошке карактеристике су још једна јача страна. Компаније као што је Ји Јуе, сарадња између Geelyija и Baiduia, је изродила напредну навигацију, гласовне команде и системе помоћи возачу који су на изванредном нивоу. Баховим ријечима изречено, то би звучало овако: "кинески аутомобили имају дигитални приступ који их чини узором за друге."
Брзина развоја је фасцинантна. Могућност лансирања нових модела у рекордном року, делом је посљедица интензивне радне етике и подршке државних субвенција које подстичу иновације. "Имају више људи који програмирају више сати недјељно, па је производња веома, веома обимна", сматра Бах.
Иако кинески произвођачи блистају у многим аспектима, Ерик Бах наводи да и даље има мјеста за напредак у областима возне динамике и перформанси. Како Lucid Air, а и други западни произвођачи желе да побољшају своју понуду, јасно је да је конкуренција јача него икад. Аутомобилска индустрија се мијења, а кинески аутомобили играју кључну улогу у овој глобалној трансформацији.
"У Lucidu радимо напорно да спојимо све делове у комплетан пакет", закључио је Бах.