Магловите ноћи и јутра са собом донесе вожњу која зна бити јако напорна и изазовна. Можда не можемо спријечити појаву магле, али зато се можемо припремити за вожњу.
У наставку вам доносимо 10 савјета за вожњу по магли:
1. Прије поласка требамо провјерити да ли нам сва свијетла раде. За вожњу по магли требамо упалити предња и задња свијетла за маглу, док дуга свијетла не би требали користити, јер нам могу само донијети још слабију видљивост.
2. Посебну пажњу требамо обратити на пјешаке и бициклисте. У фази скретања или док се трудимо да уочимо свијетла возила која се налазе мало даље испред нас, постоји могућност да се “одједном” пјешак или бициклиста створи испред нас.
Ако се ипак одлучимо за шетњу по мраку, онда требамо изабрати свијетлију одјећу. Уколико се обучемо скроз у црно постоји могућност да нас због магле и смањене видљивости возачи не уоче на вријеме и одреагују касно.
3. Спољашња магла и замагљење стакла изнутра – то је комбинација која нас лако може довести у ситуацију да не видимо ништа. Спријечимо маглење стакла изнутра, јер не желимо доћи у ситуацију да не видимо ништа, па ни зауставну траку поред пута, гдје можемо стати и ријешити проблем.
4. Некада су нам и секунде од велике важности, поготово ако идемо на посао или имамо важан састанак. А како не би дошли у искушење да брзо возимо или да претичемо требамо кренути раније. Уколико се испред нас нађе аутомобил који спорије вози, требамо бити стрпљиви. Када је процјена даљине у питању, магла је та која нас може лако „преварити“. Зато требамо избјегавати претицање.
5. Јако тешко нам је да по магли пратимо линије на путу, кривине, ударне рупе и скоро увијек када имамо прилику “залијепимо” се за возило испред нас, али то је погрешно, јер управо тако можемо изазвати удес. Требамо сами одређивати брзину, путању и држати дистанцу од возила које се налази испред нас.
6. Уколико је магла веома густа, па морамо да возимо знатно спорије – требамо упалити сва четири жмигавца како би нас други возачи на вријеме уочили. У таквим условима често је и пут клизав, па возач иза нас не само што ће нас касно видјети, него ће му и пут кочења бити дужи, што значи да постоји знатно већа шанса да нас удари.
7. Густа магла обично са собом доноси и клизаву цесту. У таквим условима приморани смо спорије возити. Мокра цеста продужава зауставни пут приликом кочења, те је потребно укључити сва четири жмигавца како би нас возач који се налази иза нас могло видјети и реаговати на вријеме.
8. Можда се испред нас већ догодила саобраћајна несрећа коју нећемо видјети на вријеме, па се нећемо ни зауставити на вријеме и управо тако долази до ланчаних удеса. А можда се једноставно налази аутомобил који се спорије креће, зато треба успорити.
9. Не смијемо се заустављати у возној траци. Ако смо принуђени да станемо како би провјерили да ли нам је пукла гума, возимо до првог слободног мјеста. Знамо да тако долази до пуцања гуме и оштећења фелге, али та штета је неуспоредиво мања у односу на штету коју може изазвати ударац другог возила због смањене видљивости. А уколико нисмо сигурни гдје треба скренути, онда требамо упалити сва четири жмигавца како би нас остали учесници у саобраћају могли на вријеме видјети и реаговати.
10. Магла је јако густа и тренутно се налазимо на раскрсници која нема семафоре? У таквим ситуацијама најбоље је спустити прозоре и ослушкивати саобраћај, једино тако можемо бити сигурни када можемо проћи.