Цитроен је организовао веома занимљив тест. Одлучили су да сазнају колико је електричном аутомобилу потребно да пређе удаљеност од 1000 км, али узимајући у обзир све критеријуме: капацитет батерије, потрошњу енергије, односно брзину пуњења. Дијелом су се водили и чињеницом да су их бројни произвођачи електричних аутомобила, како би повећали домет својих возила, опремили тежим и скупљим батеријама које троше више енергије.
Цитроен је сарађивао с УТАЦ-ом, глобално признатом групом на пољу аутомобилских тестова, валидација и сертификација. Питање које им је постављено било је једноставно: колико времена је потребно да се пређе 1000 км електричним возилом, тачније е-Ц4 X?
То је питање са којим се купац суочава кад погледа спецификације: величина батерије, сертификовани домет, тежина, брзина пуњења итд., а без потпуног разумијевања како се то спроводи у кориштење у стварном свијету.
Како би обезбиједио референтне тачке, УТАЦ је добио задатак да спроведе тест под строго сличним условима гдје су у поређењу била веома слична конкурентска возила: Рено Меган, Е-Тех, Волксваген ИД.3 и МГ 4. Мјесто тестирања је била стаза 50-ак километара удаљена од Париза, што значи да у једначину нису улазили услови на саобраћајницама.
И коначно, Цитроен е-Ц4 X се показао као најбржи у реализовању 1000 км с укупним временом, укључујући пуњење, од 11 сати и 57 минута. Његовим конкурентима је за исту удаљеност било потребно између 14 и 67 минута више. Резултати су, дакле, условљени нижом потрошњом енергије и оптимизованим временима пуњења.
С обзиром на то да је тест организовао и финансирао Цитроен, наравно да не можемо бити у потпуности сигурни у објективност критеријума, зато нећемо ни откривати поредак, али је веома похвално видјети да се у "свакодневни" језик преводе широкој јавности врло тешко схватљиви појмови везани за електрична возила.