Још у раној фази развоја пројекта М24 односно будућег модела 205, Пежо је предвидио и његову рели верзију коју су планирали да представе истовремено.
Тај 205 Турбо 16 са серијским 205 имао је сличности само у погледу силуете каросерије, док су се по питању осталих техникалија у потпуности разликовали. Ипак, заједно су се 1983. премијерно нашли на салонима аутомобила у Женеви (обични 205) и Паризу (205 Турбо 16), једнако фасцинирајући публику.
Водитељ пројекта овог рели возила био је Жан Тот, млади рели возач ког је 1981. директор Пежоа поставио на мјесто лидера фабричке такмичарске екипе.
Представљање овог радикалног рели болида био је најава да компанија жели да се укључи активно у "World Rally Championship" деривацијом истог тек представљеног модела 205. Циљ је била Група Б гдје су главни конкуренти били "Audi Quatro", "Lancia Delta S4", "Renault 5 Turbo 2".
За потребе хомологације планирано је око 200 205 Турбо 16 модела са погоном на све точкове и мотором смјештеним позади (240 КС путнички док је у завршној фази такмичарске експанзије мотор досезао више од 430 КС) који већ на премијерном наступу 1984. постаје легенда у рели Групи Б, док је великосеријски 205 постигао комерцијални успјех и прије тог такмичарског.
Овај 205 Турбо 16 био је и остао до данас најскупљи Пежо у историји са уграђеним четвероцилиндарским мотором. Рели успјех мјери се са два свјетска наслова у релију (1985. и 1986), два освојена Париз-Дакар релија (1987. и 1988), а треба поменути и 1987. годину, односно друго мјесто на "Pikes Peaky" гдје је завршио иза непобједивог "Audi Quattra".