Лијепо вријеме измамило је љубитеље двоточкаша на улице још почетком марта. За градску вожњу или ону на дуже релације, мотоциклисти увелико припремају своје моторе. Редован преглед, сервисирање и сигуран мотор, кључни су за безбједну вожњу. Једна од најважнијих ставки при самој вожњи је и адекватна опрема која је неопходна како би мотоциклиста био заштићен у случају неке непредвиђене ситуације.
Статистика показује да се највећи број саобраћајних незгода у којима је учесник возач мотоцикла заврши са тешким повредама или фаталним исходом. Највећи проблем представљају неискуство у вожњи, лица која управљају мопедом прије добијене дозволе за то и некориштење опреме.
"Агенција за безбједност саобраћаја у протеклом периоду предлагала је да се уведу подкатегорије за полагање за мотоцикле, усклађена са Европском директивом, која би у суштини ускладила године и снагу мотора односно искуство возача са снагом мотора. Основа је дакле да се уведу подкатегорије, да особа мора да полаже постепено за снаге мотора или ако неће тако, да кажемо, искуством, да мора да напуни одређен број година да би могао да положи за цјелокупну категорију“, рекао је Никола Торбица из Агенције за безбједност саобраћаја Републике Српске.
Моториста треба да буде свјестан онога што га чека на саобраћајницама сваки пут када сједа на мотор. Један од оних који одговорно возе мотор годинама је и Горан Савић. Са моторима сусрео се још у раном дјетињству, а од тада па до данас, опрезности му не мањка. Адекватна заштитна опрема оно је без чега ни не помишља на вожњу мотором.
"Опрему носим највише због себе. Опрема на првом мјесту, јакна, ако идемо на неки даљи пут, ту су панталоне, дубоке патике, кишно одијело у случају кише. Због себе највише и увијек мотор мора бити 100 одсто сигуран. Сада када креће сезона, мотор се сервисира редовно, прегледа се. Од почетка како возим мотор, увијек сам имао контролу над мотором и нисам никад јурцао да идем сада максималном брзином, да бих се нешто показао или нешто. Више возим мотор због уживања. Типа, неких 60-70 одсто је што се тиче град и околина, а неких можда 30-40 одсто су неке туре које ми тако зовемо које су преко 200-300 километара. Сваке године идемо бар једном до два пута на море моторима, обилазимо Србију, Хрватску“, каже моториста Горан Савић.
У Републици Српској у последњих пет година просјечно око 10 мотоциклиста годишње изгуби живот, а око 80 њих задобије тешке тјелесне повреде, подаци су Агенције за безбједност саобраћаја. Апелује се и на друге учеснике у саобраћају да у топлим данима обрате пажњу на мотористе који су активнији на путевима, како би се избјегле трагедије.
На подручју Семберије, постоји одређен број критичних тачака за саобраћај, а само на магистралном путу Бијељина - Павловића пут погинуло је више мотоциклиста у посљедњих пар година.