Профитне марже у кинеској аутомобилској индустрији додатно су смањене током 2024. године, јер оштра конкуренција приморава произвођаче на давање попуста, док су неки од њих доживјели и потпуни крах.
Према подацима које је 27. децембра објавило Кинеско удружење произвођача путничких аутомобила, просјечна профитна маржа у индустрији аутомобила на највећем свјетском тржишту износила је 4,4 одсто у периоду од јануара до новембра. Просјечна маржа је претходне године износила пет одсто, што значи да је ове године забиљежен пад.
Овај резултат није охрабрујући за директоре и акционаре кинеских аутомобилских компанија, с обзиром на то да просјечна профитна маржа кинеске индустрије износи 6,1 одсто. Аутомобилски сектор тиме додатно обара индустријски просјек.
Стручњаци истичу да ауто-индустрија мора смањити трошкове, повећати ефикасност и појачати контролу трошкова како би опстала на тржишту. На огромном кинеском тржишту BYD је учврстио своју доминантну позицију, док су многи произвођачи, као што су Jiyue и HiPhi, морали угасити своје пословање.
У новембру је профитна маржа у ауто-индустрији додатно пала, на свега 3,3 одсто. Поређења ради, док се често говори о кризи њемачког гиганта Volkswagena (што није далеко од истине), његова нето маржа износи 4,6 одсто – више од тренутног просјека кинеске аутомобилске индустрије, преноси б92.