Свака држава има бројна правила вожње која првенствено имају за циљ да повећају безбједност на путевима и обезбиједе поштовање других. Међутим, закони у неким земљама могу звучати чудно како локалним возачима, тако и посјетиоцима. Стручњаци из компаније за податке о аутомобилима "carVertical" наводе неке од најзанимљивијих закона о вожњи из цијелог свијета.
Многи пјешаци су вјероватно доживјели непријатну ситуацију да их запљусне аутомобил који јури док пада киша. У Уједињеном Краљевству, такви неодговорни возачи могу да привуку пажњу полиције: у зависности од околности, могу се суочити са казнама у распону од 100 до 5000 фунти, као и добити казнене поене.
Швајцарци изузетно поштују ноћни мир и имају бројне законе којима се ограничава бука. Од 22 сата до 7 сати ујутро не смију се гласно затварати врата, хауба или пртљажник аутомобила. Осим тога, возачима је забрањено нагло убрзавање и ремећење мира у стамбеним зонама. На семафору, мотор возила мора бити угашен.
Необични прописи о аутомобилима су најчешћи у Америци. У Јангстауну у држави Охајо, забрањено је да аутомобил остане без горива. Градска власт подстиче возаче да у резервоару имају довољно горива како возила не би остала на раскрсницама и тиме угрозила друге учеснике у саобраћају.
Издавање персонализованих регистарских таблица у Њу Џерзију одвија се под строгом контролом. Ако возач добије казну за вожњу у пијаном стању или неодговорну вожњу, персонализоване таблице му се забрањују на период од 10 година.
Скретање пажње током вожње може отежати контролу возила, па неке земље предузимају мјере за заштиту возача од сопствене непажње. На Кипру је забрањено конзумирање хране или пића за воланом.
У Аустралији је возачима законом забрањено да возе са дијелом тијела изван возила. Овај закон има за циљ смањење броја несрећа при проласку аутомобила поред других возила. Једини изузетак је када жмигавци на возилу не раде, а возач треба да сигнализира намјеравану промјену смјера вожње осталим учесницима у саобраћају.
У Швајцарској је забрањено континуирано снимање саобраћаја помоћу ауто-камере, која се може укључити само за снимање важних догађаја на путу. Лица која се снимају морају о томе бити обавештена. Тешко је рећи како се ово спроводи у пракси, чак и Швајцарцима.
Португалско законодавство је можда најстроже у овом погледу – снимање других учесника у саобраћају је забрањено, а камера се уопште не смије држати у аутомобилу. У Луксембургу је такође забрањена употреба ауто-камера, иако их је дозвољено држати у аутомобилу.
Пад концентрације возача је узрок многих саобраћајних несрећа. Да би се смањио број саобраћајних несрећа, у Француској је 2015. године уведен закон који забрањује коришћење слушалица током вожње.
У борби против великих саобраћајних гужви, у Манили, главном граду Филипина, спроводи се контрола коришћења одређених путева у зависности од дана у недјељи. На примјер, возилима чије се таблице завршавају бројем 1 или 2 забрањено је коришћење одређених путева понедјељком од 7 до 19 часова. Међутим, неки возачи заобилазе овај закон тако што користе два аутомобила и бирају онај који је дозвољен тог дана.
На путовању у Румунију, возачи треба редовно да одржавају чистоћу аутомобила. Ако полицијски службеници виде да су стакла на возилу прљава и могу да ометају видљивост, возач ће бити кажњен.
У Естонији се током зиме постављају посебни ледени путеви којима возачи могу да прелазе језера или ријеке на одређеним мјестима и тако брже стигну до одредишта. Законима се строго регулише путовање по леду, па возачи треба да буду веома опрезни. Претицање других возила није дозвољено на залеђеним путевима, а појасеви се не смију везивати током путовања. Залеђени путеви се могу користити само током дана, а видљивост мора бити најмање 300 метара. Путовање по леденим путевима је забрањено у магловитим данима, када је видљивост свега неколико десетина метара.