Тесла биљежи велики пад не само у Норвешкој, већ и у Француској, Данској и Шведској ове године.
Компанија Тесла је годинама доминирала норвешким тржиштем електричних аутомобила, али продајни резултати из првих мјесеци 2025. показују да њен утицај слаби.
У јануару и фебруару, Теслина продаја у Норвешкој пала је за 44,4 одсто у односу на исти период 2024. године, док је укупно тржиште ЕВ возила порасло за 53,4 процента.
Сада електрична возила чине чак 96 одсто свих нових путничких аутомобила продатих у земљи.
Компанија Тесла је продала 1.606 возила у прва два мјесеца 2025, што је пад са 2.887 јединица у истом периоду прошле године.
Сада је Тесла тек трећа најпродаванија марка у Норвешкој, иза Фолксваген и чак Тојоте, која продаје само један електрични модел - бЗ4 икс.
Прошле године Тесла је била убједљиво водећа марка са 24.259 продатих возила и 18,9 одсто тржишног удјела, што чини овогодишњи пад још драматичнијим.
Према званичним подацима, укупна продаја путничких возила (ЕВ + СУС модели) порасла је у прва два мјесеца 2025. за 46,3 одсто, на 18.292 јединице. Продаја електричних возила (ЕВ) порасла је још више - за 53,4 процента (17.443 примјерка).
Листа најпродаванијих брендова на тржишту ЕВ у Норвешкој (јануар-фебруар 2025.):
- Фолксваген – 3.222 возила (+224,1%)
- Тојота – 2.102 возила (+97,6%)
- Тесла – 1.606 возила (-44,4%)
- Нисан – 1.186 возила (+31,3%)
- БМВ – 1.134 возила (+113,6%)
Листа најпродаванијих ЕВ модела:
- Тоyота бЗ4 икс – 1.762 возила (+236,3%)
- Фолксваген ИД.4 – 1.342 возила (+207,8%)
- Нисан Ариyа – 1.171 возило (+201%)
- Тесла Модел ипсилон – 965 возила (-64,4%)
- Фолксваген ИД.7 – 879 возила (+729,2%)
Шта је узрок Теслиног пада?
Губитак популарности бренда
Према анкети коју је спровео Опинион, два од три Норвежанина имају лошије мишљење о Тесли него раније, док је само 2 одсто испитаника рекло да им се перцепција бренда побољшала.
Разлози за негативан став према Тесли:
- Контроверзе у вези са Илоном Маском и његовим политичким ставовима.
- Тесла више није једина ЕВ опција - конкуренција је јача него икада.
- Проблеми са квалитетом и корисничком подршком.
"Тесла више није очигледан избор за купце електричних возила. Људи не купују само због бренда - сада имају много других опција", каже Роберт Нес, аналитичар.
"Тесла је на врху листе жалби код Норвешког аутомобилског савеза и Савјета потрошача. Имају проблема са кваровима, а када се купци жале, одговор Тесле је спор и арогантан", одјашњава Тор Оивинд Јенсен, са Универзитета у Бергену.
Кључни тренутак за Теслу у Норвешкој биће март 2025, када стиже освјежени Модел Ипсилон Јунипер. Међутим, остаје да се види да ли ће то бити довољно за преокрет.
Тесла биљежи пад и у другим европским земљама
Осим у Норвешкој, Тесла се мучи и у остатку Европе:
- Данска - продаја у фебруару пала 48%
-Француска - продаја у јануару и фебруару пала 45%
- Шведска - продаја у јануару и фебруару пала 42%
Ако се овај тренд настави, компанија Тесла би могла имати озбиљне проблеме на европском тржишту, а не само у Норвешкој, преноси "б92".