Како се година ближи крају, сабирају се резултати и праве анализе урађеног у протеклим мјесецима. У аутомобилском свијету тиме се баве сами произвођачи, као и они кроз чије руке аутомобили најчешће пролазе.
А као што је то недавно био случај са годишњом анкетом француске организације Мобилианс, овога пута се рангирањем квалитета аутомобила позабавила њемачка организација TÜV, која сваке године прегледа, тестира и сертификује велики број возила.
У Њемачкој се сваке године обави више од 10 милиона техничких прегледа. На основу тако прикупљених података о стању возила, TÜV саставља годишњи извјештај о стању возног парка на националном нивоу. То подразумијева и рангирање возила по квалитету, у односу на проценат учесталости проблема и кварова на техничким прегледима.
Најновији " TÜV Report 2025" показује да је ауто на који се по поузданости могло највише ослонити у 2024. години била - Хонда Јазз.
Овогодишњи добитник "златне значке" је показао само 2,4 одсто недостатака у односу на укупан број ових модела у Њемачкој, који су током године прошли технички преглед. Тај проценат, истовремено, представља и просјек кварова и недостатака код малих јапанских аутомобила у прве три године експлоатације, који до првог озбиљнијег проблема или квара у просјеку прелазе око 28.000 километара.
Овим резултатом, носилац "златне TÜV значке" за 2025. претекао је прошлогодишњег побједника - Volkswage Golf Sportsvan, који се "паркирао" на другом мјесту са резултатом од 2,5 одсто кварова.
Треће и четврто мјесто, са идентичним резултатом, дијеле два аутомобила - Audi Q2 и Porsche 911 Carrera, чији проценат недостатака износи само 2,6. Међутим, имајући у виду његове високе пласмане из претходних година, чувени штутгартски спортиста по учесталости одласка на сервис држи апсолутно вођство у свим старосним категоријама аутомобила од 3 до 13 година старости.
Са само 2,7 одсто "ситних" кварова, на 4. мјесту се нашао мали кросовер Mitsubishi ASX, који на европско тржиште долази из Renault-ове фабрике у Шпанији. Иако нешто лошији у процентима од првопласираног јапанског "земљака", ASX се може похвалити просјечном километражом од чак 40.000 километара прије првог озбиљнијег одласка у сервис.
Поредак осталих модела у "најмлађој" категорији до 3 године старост изгледа овако:
- са идентичним процентом кварова од 2,9 одсто, Mercedes-Benz B Klase и Volkswagen T-Roc дијеле 5. и 6. мјесто,
- луксузни СУВ средње класе Mercedes-Benz GLC нашао се иза њих са 3,3 процента,
- затим слиједи батеријама погоњени Volkswagen e-Golf са 3,4 процента кварова,
- посљедње 10. мјесто, са резултатом од 3,5 одсто проблема уочених на техничком прегледу, дијеле два СУВ-а порухеклом из Азије - Hyundai Tucson и Suzuki Vitara.
"Краљ некварљивости" и модели старијих годишта
А када се резултати анлизираних аутомобила, старости до 3 године, упореде са пласманом истих тих модела старијих годишта, осим потврде да је 911 "краљ некварљивости", најновији TÜV извјештај је показао сљедеће резултате:
Аутомобили старости до 3 године:
Honda Jazz - 2,4%
Volkswagen Golf Sportsvan - 2,5%
Audi Q2 - 2,6%
Аутомобили старости 4 и 5 година:
Porsche 911 Carrera - 3,1%
Volkswagen Golf Sportsvan - 3,6%
Volkswagen T-Roc - 4%
Аутомобили старости 6 и 7 година:
Porsche 911 Carrera - 3,1%
Volkswagen T-Roc - 6%
Mazda CX-3 - 6,6%
Аутомобили старости 8 и 9 година:
Porsche 911 Carrera - 4%
Volkswagen Golf Sportsvan - 10%
Mazda 2 - 10,6%
Аутомобили старости 10 и 11 година:
Porsche 911 Carrera - 5,6%
Mercedes-Benz A Klasa - 14,7%
Mercedes-Benz B Klasa - 14,8%
Аутомобили старости 12 и 13 година:
Porsche 911 Carrera - 7,9%
Mitsubishi ASX - 19,6%
Volkswagen Golf Plus - 20,6%