Francuski automobilski div Renault je prošle godine zabilježio pad prodaje automobila od 14.6 odsto na godišnjem nivou zbog problema s nabavkom čipova i izlaska iz Rusije
Francuska automobilska grupacija je 2022. prodala 1.5 miliona vozila, što je manje nego 2021., kada ih je prodala 1.7 miliona, objavio je Renault.
Isključujući povlačenje poslovanja iz Rusije nakon izbijanja krize u Ukrajini, godišnja prodaja pala je za 9.4 odsto, posebno u Evropi, gdje je kompanija navela da daje prednost "segmentima koji stvaraju najveću vrijednost", kao što su električna i hibridna vozila s većom maržom i privredna vozila, javlja francuska novinska agencija "AFP".
Uprkos tome što je ukupna količina prodaje pala više od tržišnog prosjeka, Renault je ostao na trećem mjestu na području prodaje električnih vozila u Evropi, iza Tesle i Volkswagena.
"Prodali smo sve što smo proizveli", dok su knjige narudžbina još pune, objasnio je glavni operativni direktor Fabris Kambolive.
Renault je u maju prodao 100 odsto udjela u Renaultu Rusija i 68 odsto udjela u Avtovazu, koji u Rusiji proizvodi popularnu marku Lada.
Prodaja van Evrope bila je uporediva s 2021. i dostigla je 43.2 odsto ukupne prodaje. Svijetla tačka bila je prodaja u Latinskoj Americi, koja je porasla za osam odsto na godišnjem nivou. U Turskoj, koja je Renaultovo četvrto najveće tržište, prodaja je porasla za 22.6 odsto i premašila 100.000 jedinica.
U Evropi je Renault ostvario 6.4 odsto tržišnog udjela, ali mu je globalni udio blago pao na četiri odsto, prenosi "AutoBlog".