Након потпуног заустављања аутомобила ручицу аутоматског мјењача треба из положаја Д пребацити у Н, потом активирати паркинг кочницу (механичку или електричну) и тек тада ручицу мјењача пребацити у П.
Многи возачи аутомобила с аутоматским мјењачем при заустављању аутомобила ручицу аутоматског мјењача из положаја Д (вожња) одмах пребацују у П (паркинг) и тиме ефективно статички коче аутомобил. Потом неки ни не активирају паркинг кочницу (механичку, односно електричну), преноси Национал.
То је погрешно, јер се притом повећава оптерећење механизма аутоматског мјењача те смањује његова поузданост и скраћује вијек.
Посебно је штетно ако се при заустављању аутомобила ручица мјењача из положаја Д пребаци у положај П док се аутомобил није потпуно зауставио, односно умирио на паркинг мјесту. То може изазвати оштећење механизма блокаде и пореметити рад аутоматског мјењача.
Стога при заустављању аутомобила с аутоматским мјењачем треба урадити овако:
- Ножном кочницом аутомобил треба потпуно зауставити
- Ручицу аутоматског мјењача из Д пребацити у Н (празан ход)
- Повући ручицу ручне кочнице или активирати електричну паркинг кочницу.
- Ручицу аутоматског мјењача из положаја Н пребацити у П.