Без обзира на бројне мјере које предузимају произвођачи горива и власници пумпи, ипак може да се деси да изаберете погрешну ручку приликом точења горива! Посљедице могу бити савладиве – или катастрофалне!
Без обзира на бригу, досљедност, присебност или знање, многима се дешавало да у резервоар аутомобила сипају погрешно гориво.
Не ради се о искуству, знању или било чему другом, већ само о тренутку. Тренутак непажње, на тренутак склоњен поглед, збуњеност због непријатног телефонског позива.
Трошкови такве непажње брзо могу порасти на неких 400 и више евра, јер саберите шлеп службу, испумпавање горива, исушивање резервоара…
Много је већа шанса да ћете у резервоар дизел аутомобила усути бензин него обрнуто. Дршка за точење дизел горива има дебљу цијев, која је једноставно преширока за грло отвора за пуњење на бензинским пумпама посљедњих година.
Није неопходно, али страх да ћете због ове грешке уништити мотор је вјероватно излишан.
Ако возите и мотор почне да кашље, зауставите се одмах, иначе ће ускоро стати сам. Иако се савремени системи за убризгавање горива и усис ваздуха сматрају осјетљивим дијеловима аутомобила, озбиљна оштећења мотора у таквим случајевима су ријетка.
Испирање система за довод горива до цилиндара мотора углавном је довољно да се отклоне проблеми изазвани погрешним горивом, а наравно сваки систем има своје карактеристике.
Већина возача не може и не зна како да себи помогне у оваквим случајевима, па се препоручује да за такве случајеве позовете мајсторе.
Они најчешће праве сопствене пумпне апарате (неколико каблова, стару ауто пумпу за гориво и цријево).
Ако сте увидјели грешку док још сипате и спипали сте само мало, шта тада? Па ако сте стварно сипали мало, наспите право гориво до врха резервоара и поновите процес на сваких 10 километара и ствари ће се ускоро средити саме од себе.
Можда ће се упалити нека лампица за провјеру мотора, можда ће мотор ту и тамо мало закашљати, али то је вјероватно то.
Пун резервоар, али нема стартовања мотора…
Сипали сте пун резервоар погрешног горива?
Ако ово сазнате прије покретања мотора и вожње неколико километара, биће довољно да испустите гориво из резервоара и допуните га правим.
Звучи једноставно, али у пракси морате да исправите доста ствари како бисте то урадили. Прије свега, потребан вам је одговарајући контејнер у који ћете испуштати гориво из резервоара. А пошто вјероватно са собом не носите резервоар празних и одговарајућих контејнера за гориво, морате да позовете помоћ. Морате се побринути да уклоните одговарајуће цријево из филтера за гориво, на овај начин пумпа неће открити одговарајући притисак горива, тако да ће сама обавити посао пумпања за око пола сата.