Цијене половњака стално варирају и под утицајем су бројних економско-политичких промјена. У наставку су топ 10 аутомобила до 5.000 евра, према једном Јутјуб каналу који је посвећен управо продаји и куповини аутомобила и ауто-опреме.
10. VW Passat b6 и Audi А4 b7
Двије њемачке лимузине, својевремено веома скупи аутомобили који су и дан-данас појава, ако су у добром стању јер их је већина прешла позамашан број километара па свим потрошним дијеловима долази вријеме за замјену. Ауди је мало више младалачки, па се може похвалити и бољом завршном обрадом, док пасат доноси више простора и пожељнији је за породице.
Од мотора имамо 1.9 ТДИ који није брз, али ради посао. Може се поменути и 2.0 ТДИ, али само са common rail системом убризгавања који се појавио 2008. године.
Од главних проблема код оба модела може се издвојити цурење уља, компресор климе и стандардне дизелске бољке, пасат пати од проблема са рђом и електричном ручном кочницом.
9. Toyota RAV4 и KIA SPORTAGE
Иако су их естетски одавно стигле године, поље гдје они бриљирају је механика, каже се Јутјуб каналу Занимљиви Ауто Огласи и наглашавају да су то два веома поуздана и механички проста аутомобила. Краси их одличан квалитет израде, а унутра су добро ергономски подешени без непотребних ствари.
Због компактних димензија и повишеног clearence-а дају вам прегледност а и погодни су за градску вожњу. Код оба аутомобила препоручују све дизеле који уз потрошњу од шест до седам литара добро погоне ове џипове.
8. Audi A3 (2005-2008)
Одликује га натпросјечни ниво завршне обраде који није стандард за Ц сегмент аутомобила, такође овај ауто краси сведен и прост спољашњи дизајн. Има добар ентеријер који чини да се осјећате као да сте у аутомобилу веће класе.
Мотори за препоруку су 1.9 ТДИ са 105 коња и 2.0 ТДИ са common rail системом убризгавања. На овом Јутјуб каналу предност дају првом мотору, јер, како кажу, доноси много проблема упркос динамичној вожњи.
7. Ford Fiesta (2008-2012)
Ако желите нешто млађи аутомобил и који је мање прешао, ово је прави избор за вас. Предњи дио, односно грил, подсјећа на Астон Мартин. Има футуристички ентеријер са екраном и типкама. Највеће изненађење је начин на који се вози, веома управљив аутомобил који лагано на том пољу парира већим и скупљим хечбековима.
Када је ријеч о моторима, за препоруку су 1.25 и 1.6 бензинци а код дизела 1.4 са 68 КС и 1.6 са 90 КС. Знају имати ситне проблеме са електроником и треба избјегавати аутоматике.
6. Opel Astra J
Одликује га елегантна силуета која подсјећа на италијанску школу дизајна. Представљена је давне 2009. године а исправила је све главне проблеме Astre X, као на примјер превише сиве пластике у ентеријеру и недостатак удобности. Дуга је 4,42 метра. Од мотора за препоруку су 1.7 ЦДТи са 110 КС, а може проћи и 2.0 ЦДТи са 160 КС.
5. Renault Megane 3
Веома простран, посједује доста додатне опреме с добро израђеним ентеријером. Краси га добра возна динамика, а споља изгледа пристојно а дизајном се посебно истиче верзија с двоја врата. Ентеријер веома складан, с бијелим обртомером. Мотори за препоруку 1.5 и 2.0 ДЦи. Може имати ситне класичне проблеме с електроником а механичких мана нема.
4. Citroen C5
Велика француска лимузина, великог простора и ненадмашиве француске удобности. Споља је веома атрактиван и дан-данас плијени погледе, док је ентеријер оригиналан. Иако је имао разне моторе у понуди, издвајају се 2.0 ХДи са 136 или 163 КС. од већих проблема издваја се електрична ручна кочница, а остатак аута је веома солидан.
3. Peugeot 308
Прави француски шармер. Највећи помак напријед у односу на свог претходника је у ентеријеру и оставља утисак јако квалитетног аутомобила. У јачу опрему се убраја стаклени кров, кожна сједишта и навигација.
Бензинце треба апсолутно избјегавати јер су проблематични због ланца и осјетљивог квачила. За препоруку су 1.6 ХДи са 90 или 110 КС и 2.0 ХДи са 136 КС.
2. Honda Accord
Веома складан и елегантан аутомобил осме генерације. Ентеријер квалитет, ванвременска линија и има доста опреме, попут мултимедијског екрана, са навигацијом и климом у двије зоне. Веома се лако вози и окретна је. Добро подешено вјешање јој даје спортску ноту. Поуздан је и риједак ауто који се може похвалити да нема ниједну стандардну бољку.
Од мотора се препоручују сви, а са цијеном стартују већ око 3.500 евра.
1. BMW E90
Најкомплетнији ауто у цјеновном рангу до 5.000 евра, кажу на Јутјуб каналу. Практичан је, удобан, мало троши и фино иде. С обзиром да је ово BMW, гарантује много забаве у вожњи који год аутомобил има. У односу на Хонду много је мање поуздан. Предлаже се да се узме са што бољом опремом јер је велика разлика између основних и модела са фул опремом. Препорука за моторе иде за 320д, М47 са 163 КС.