Fejsbuk i Instagram više nisu besplatni: Evo koliko će morati da se plaća

Izvor:

Kurir

29.09.2025

11:27

Komentari:

0
Фејсбук и Инстаграм више нису бесплатни: Ево колико ће морати да се плаћа
Foto: Pixabay

U narednim nedjeljama korisnici će dobiti obavještenje o ovoj opciji i moći će da izaberu da li žele da nastave besplatno da koriste aplikacije uz oglase, ili da plate mjesečnu naknadu kako bi ih izbegli. Dok korisnici u Evropskoj uniji plaćaju 5,99 evra mjesečno, u Velikoj Britaniji cijena će biti znatno niža – od 3,42 evra mjesečno.

"Ово корисницима у Великој Британији даје јасну могућност да одлуче да ли желе да се њихови подаци користе за персонализовано оглашавање, а да притом и даље имају бесплатан приступ платформама које функционишу захваљујући огласима", саопштили су из Мете.

За разлику од корисника у ЕУ, Британци неће имати опцију да им се приказују "мање персонализовани" огласи, што је у Унији уведено након притиска регулатора.

"Пристани или плати"

Овај потез долази након смјерница британског регулатора за заштиту података (ИЦО), који је раније ове године објавио правила за компаније које желе да уведу модел претплате без огласа.

Тај модел, познат као „пристани или плати“, омогућава платформама да и даље зарађују од корисника који одбијају да буду праћени путем колачића и других података. Сличан систем већ користе и неки британски медији – корисницима нуде да или прихвате све колачиће или да плате претплату.

pas

Идеалан љубимац за сваки хороскопски знак

Мета је навела да ће претплата без огласа коштати 3,42 евра мјесечно преко веба, док ће на иОС и Андроид апликацијама цена бити виша – 4,57 евра, како би се покриле провизије које наплаћују Епл и Гугл.

ИЦО је поздравио ову одлуку Мете, наводећи да је то "значајна промјена у начину на који компанија циља кориснике персонализованим огласима“.

Цијена скоро дупло мања него у ЕУ

Мета је истакла да је цијена претплате у Великој Британији међу најнижима на тржишту, скоро дупло мања него у ЕУ.

Раније ове године компанија се нашла на суду након што је једна Британка тужила Мете тврдећи да је огласно таргетирање противно британским законима о директном маркетингу.

недељко ћорић

Ћорић: Побиједићемо и овај пут, за Српску и њену будућност

Иако је у ЕУ Мета била приморана да спусти цијене и понуди додатну опцију са „мање персонализованим“ огласима, та могућност у Великој Британији неће постојати. Мета је притом критиковала европске регулативе, тврдећи да „кваре корисничко искуство“ и да су мање подстицајне за раст и иновације него британски прописи.

(Курир)

Podijeli:

Large banner