Izvor:
Kurir
29.09.2025
11:27
Komentari:
0U narednim nedjeljama korisnici će dobiti obavještenje o ovoj opciji i moći će da izaberu da li žele da nastave besplatno da koriste aplikacije uz oglase, ili da plate mjesečnu naknadu kako bi ih izbegli. Dok korisnici u Evropskoj uniji plaćaju 5,99 evra mjesečno, u Velikoj Britaniji cijena će biti znatno niža – od 3,42 evra mjesečno.
"Ово корисницима у Великој Британији даје јасну могућност да одлуче да ли желе да се њихови подаци користе за персонализовано оглашавање, а да притом и даље имају бесплатан приступ платформама које функционишу захваљујући огласима", саопштили су из Мете.
За разлику од корисника у ЕУ, Британци неће имати опцију да им се приказују "мање персонализовани" огласи, што је у Унији уведено након притиска регулатора.
Овај потез долази након смјерница британског регулатора за заштиту података (ИЦО), који је раније ове године објавио правила за компаније које желе да уведу модел претплате без огласа.
Тај модел, познат као „пристани или плати“, омогућава платформама да и даље зарађују од корисника који одбијају да буду праћени путем колачића и других података. Сличан систем већ користе и неки британски медији – корисницима нуде да или прихвате све колачиће или да плате претплату.
Занимљивости
Идеалан љубимац за сваки хороскопски знак
Мета је навела да ће претплата без огласа коштати 3,42 евра мјесечно преко веба, док ће на иОС и Андроид апликацијама цена бити виша – 4,57 евра, како би се покриле провизије које наплаћују Епл и Гугл.
ИЦО је поздравио ову одлуку Мете, наводећи да је то "значајна промјена у начину на који компанија циља кориснике персонализованим огласима“.
Мета је истакла да је цијена претплате у Великој Британији међу најнижима на тржишту, скоро дупло мања него у ЕУ.
Раније ове године компанија се нашла на суду након што је једна Британка тужила Мете тврдећи да је огласно таргетирање противно британским законима о директном маркетингу.
Република Српска
Ћорић: Побиједићемо и овај пут, за Српску и њену будућност
Иако је у ЕУ Мета била приморана да спусти цијене и понуди додатну опцију са „мање персонализованим“ огласима, та могућност у Великој Британији неће постојати. Мета је притом критиковала европске регулативе, тврдећи да „кваре корисничко искуство“ и да су мање подстицајне за раст и иновације него британски прописи.
Nauka i tehnologija
5 h
0Nauka i tehnologija
22 h
0Nauka i tehnologija
1 d
0Nauka i tehnologija
2 d
0Najnovije
Najčitanije
Trenutno na programu