Izvor:
n1info.hr
22.09.2025
09:07
Komentari:
0Iako se često govori o tome kako bi veliki jezični modeli (LLM) mogli revolucionarno promijeniti radna mjesta, podaci OpenAI-ja pokazuju drugačiju sliku – većina korištenja ChatGPT-a nema veze s poslovnom produktivnošću.
Према подацима, удио не-пословних задатака (како их класификује сам LLM) порастао је с отприлике 53 посто свих порука у јуну 2024. на чак 72,2 посто у јуну 2025. године.
Другим ријечима, све више корисника ChatGPT користи у приватне сврхе – за забаву, помоћ у писању или личне пројекте – а све мање за продуктивност на радном мјесту.
Тренд тако показује да су новији корисници ChatGPT-а углавном усмјерени на личне потребе, а не на радне задатке, преноси ArcTechnica.
Није изненађујуће да се велик број корисника ослања на ChatGPT за помоћ при писању. Према истраживању, чак 28 посто свих разговора односило се на неку врсту асистенције у писању.
Тај удио расте на 42 посто када је ријеч о пословно везаним разговорима, а међу корисницима из менаџмента и пословног сектора већина – 52 посто – користи ChatGPT управо за писање.
Али, то не значи да корисници траже да им ChatGPT напише цијели мејл или текст од нуле.
Најчешћи облик коришћења јест уређивање и критика постојећих текстова (10,6 посто свих разговора), док је генерисање личне комуникације чинило тек 8 посто.
Такође, 4,5 посто свих разговора односило се на превод текста, док је писање фикције било заступљено с тек 1,4 посто.
Кориштење ChatGPT-а као извора информација нагло расте. У јуну 2024. таквих је упита било 14 посто, док је у јуну 2025. тај број скочио на 24,4 посто, чиме су информативни упити претекли писање (које је пало с 35 посто у 2024.).
Ипак, OpenAI признаје да ChatGPT и даље пати од проблема тзв. “халуцинација”, односно измишљања чињеница, што га чини непоузданим као извор. Срећом, у пословним контекстима кориштење ChatGPT-а за тражење информација чини тек 13,5 посто разговора, далеко мање од писања које доминира с 40 посто.
Међу пословним корисницима значајан дио разговора (14,9 посто) односио се на доношење одлука и рјешавање проблема. То га чини другим најчешћим обликом кориштења у радном окружењу, одмах иза документовања и биљежења информација.
OpenAI истиче да то показује како корисници ChatGPT не виде само као алат који обавља задатке, него га користе и као савјетника или истраживачког асистента.
Иако се често у јавности наглашава да ChatGPT може радити много различитих ствари, подаци показују да су неки облици кориштења заправо врло ријетки:
Svijet
2 sedm
0Nauka i tehnologija
3 sedm
0Porodica
2 sedm
0Nauka i tehnologija
3 sedm
0Nauka i tehnologija
19 h
0Nauka i tehnologija
20 h
0Nauka i tehnologija
1 d
1Nauka i tehnologija
2 d
0Najnovije
Najčitanije
10
58
10
58
10
53
10
43
10
42
Trenutno na programu