Izvor:
Telegraf
26.10.2025
13:13
Komentari:
0
Saobraćajne nesreće se događaju iznenada i nose velike žrtve te je baš zbog toga važno da se strogo poštuju svi propisi, kao i da se ponekad ne uradi čak ni nešto što je dozvoljeno, izjavio je saobraćajni veštak i profesor na Saobraćajnom fakultetu Boris Antić i dodao da je alkohol jedan od uticajnijih elemenata koji doprinosi nesrećama u saobraćaju.
Antić je za Tanjug, povodom nesreće koja se dogodila noćas na Novom Beogradu, a u kojoj su život izgubile tri osobe, rekao da okolnosti pod kojima se nesreće događaju prvo istražuje tužilaštvo, koje ujedno radi i na prikupljanju dokaza.
"Tek kada budemo imali sve elemente koje prikupi tužilaštvo, moći će da se uradi ekspertiza, odnosno saobraćajno-tehničko vještačenje i da se utvrde pojedini elementi. Ono što pomaže u cijeloj ovoj priči jeste da je taj dio grada dobro pokriven video-nadzorom, tako da pretpostavljam da će jedan od dokaza da bude i video-snimak te saobraćajne nezgode na osnovu kojeg će moći pouzdano da se utvrdi na koji način je došlo do nje", dodao je Antić.
Navodi da su osnovni elementi te saobraćajne nesreće to što je jedan od učesnika, kako se saznaje iz medija, prošao kroz crveno svjetlo i bočno se sudario sa drugim vozilom, u kome su fatalno stradala tri putnika.
Komentarišući to što je vozač koji je prošao kroz crveno svjetlo bio pod dejstvom alkohola, Antić je kazao da je upravo alkohol jedan od uticajnih elemenata koji je i u svijetu i kod nas istaknut kao nešto što doprinosi nastanku nezgode.

Srbija
Nije izabrana nova vlada privremenih prištinskih institucija, Kurti nije dobio većinu
Kako je pojasnio, čovjek koji je pod dejstvom alkohola radi neke stvari koje inače ne bi uradio, a neke stvari koje su obavezne da se urade - ne uradi.
"Ovaj vozač bio je u obavezi da se zaustavi na crveni signalni pojam, što nije učinio", istakao je Antić.
Govoreći o zaprećenim kaznama, Antić kaže da samim tim što je ova saobraćajna nezgoda izazvana pod uticajem alkohola, predviđene su strože sankcije koje za to djelo idu od pet do 15 godina.
Smatra da su sankcije dovoljno stroge jer, kako navodi, za jednu saobraćajnu nezgodu se dobije 15 godina zatvora, a za jedno ubistvo u kome učestvuje neko ko ima kriminogenu strukturu, može da se dobije manja sankcija zatvora.
"Mislim da su kazne dobro odmjerene", dodao je.
Problematičnost u saobraćaju u svijetu je jedan od vodećih problema, kazao je Antić i dodao da se politike i međunarodne institucije suočavaju sa tim problemom i sprovode niz mjera da bi se nivo bezbjednosti u saobraćaju unaprijedio.
Antić ističe da ne postoji jedinstven recept kako bi se taj problem u potpunosti riješio.
"Mora da se radi na stotinama stvari. Jedna od stvari je strategija bezbjednosti saobraćaja koju mi imamo, ali postavlja se pitanje koliko je elemenata i strategije bezbjednosti saobraćaja realizovano. Takođe, finansiranje bezbjednosti saobraćaja je kod nas na veoma upitnom nivou. Lokalne samouprave ne dobijaju dovoljno novca da bi mogle da sprovode mere koje će voditi ka unapređenju bezbjednosti saobraćaja", kazao je Antić.
Dodaje da je potrebna edukacija, marketing o bezbjednosti saobraćaja i drugo.

Svijet
Uhapšen osuđenik koji je greškom pušten iz zatvora
"Mnogo je stvari o kojima moramo da brinemo da bismo zaista podigli nivo bezbjednosti saobraćaja na viši nivo. Niko danas nije izašao na ulicu, sjeo u svoj automobil i rekao 'ja danas idem da ubijem nekoga'. Niti je sjeo u svoj automobil i rekao 'ja idem danas da poginem'. Saobraćajne nezgode su nešto što se svuda u svijetu događa. Ali, moramo voditi računa da one obaveze koje imamo - strogo poštujemo, da ponekad ne radimo čak ni ono što nam je dozvoljeno", naglasio je Antić.
"Saobraćajne nezgode se događaju iznenada i zaista odnose velike žrtve", upozorio je Antić, piše Telegraf.rs.

Republika Srpska
3 h
1
Srbija
3 h
0
Zanimljivosti
3 h
0
Region
3 h
0Najnovije
Najčitanije
16
16
16
14
16
04
16
04
15
55
Trenutno na programu