24.11.2024
21:16
Иако је "југо" један најпознатијих аутомобила на овим просторима, увијек постоје неке занимљивости које су мање познате широј јавности.
У наставку можете прочитати неколико занимљивости из књиге Џејсона Вујића "Југо - успон и пад најгорег аутомобила у историји" (The Yugo – The Rise and Fall of the Worst Car in History).
Радно име "југа" било је "застава 102". Чак је тај назив коришћен и у домаћој штампи.
"Југо" није назван по Југославији
Иако звучи логично да је назван по бившој нам држави, "југо" је добио има по истоименом морском вјетру. Вујић у својој књизи пише да то урађено по узору на Фолксваген који је тада тако "крстио" своје моделе, као што су "пасат" и "широко".
"Југо" се у почетку писао са "ј". Касније је преименован у "Yуго" како би звучао интернационалније и био примамљивији купцима у иностранству.
Осмислили су га Фијатови дизајнери и Заставини инжењери 1978. године у Фијатовом дизајнерском центру у Торину. Базиран је на легендарном "фијату 127", који је био проглашен за Европски ауто године 1972. Ипак, у односу на тај хечбек, "југо" је имао нешто краће међуосовинско растојање, као и потпуно нов дизајн спољашњости.
Серијска производња покренута је 28. новембра 1980. године. Овај датум није случајно одабран, јер је тако први примјерак био завршен на Дан Републике, 29. новембра.
Најновије
Најчитаније
Тренутно на програму