Large banner

Ово је 10 најпродаванијих ауто-брендова у Европи у 2025.

05.09.2025

12:21

Коментари: 0
Ово је 10 најпродаванијих ауто-брендова у Европи у 2025.
Фото: Pixabay

У првој половини 2025. године Фолксваген Група задржала је статус најпродаванијег аутомобилског произвођача у Европи, с више од 1.8 милиона проданих возила, показују подаци ЈАТО Динамикса које преноси "Best Selling Cars".

Упркос томе што 72 одсто продаје и даље отпада на возила с класичним моторима с унутрашњим изгарањем, Фолксваген повећава удио електричних и хибридних модела, који сада чине 28 процената укупне продаје.

Stellantis на другом мјесту, Renault и Hyndai у расту

Други по величини произвођач на европском тржишту је Stellantis, с 1.04 милиона проданих аутомобила. Али, група се највише ослања на класичне погоне, чак 85 одсто њихове продаје отпада на бензинце и дизелаше.

На трећем и четвртом мјесту налазе се Ренаулт Група (704.000 проданих возила) и Хyундаи-Киа (541.000). Оба произвођача биљеже снажан удио електрификованих модела, с 43 одсто продаје.

Армани Ђорђо

Свијет моде се опрашта од дизајнера; Ана Винтур о Арманију ''Оставио је траг на свим пољима''

Премиум брендови убрзавају транзицију

BMW Група продала је 485.000 возила, од чега 40 одсто електричних или хибридних, док је Мерцедес-Бенз остварио 355.000 продаја, с удјелом електрификованих модела од 34 одсто.

Форд је у првих шест мјесеци продао 257.000 возила, с истим удјелом електричних и хибридних аутомобила као Мерцедес - 34 одсто.

Geely Група, кинески произвођач који све снажније продире на европско тржиште, остварила је 202.000 продаја, при чему чак 67 одсто отпада на електричне и хибридне моделе. Тиме је заузела девето мјесто, испред Нисана (165.000), а одмах иза Форда.

Фејсбук

Вијест која буди носталгију: Фејсбук враћа ''боцкање''

Toyota предњачи у електрификацији

Иако се налази тек на шестом мјесту по укупном броју проданих аутомобила (479.000), Тоyота предњачи по удјелу електрификованих модела. Чак 86 одсто њене продаје у Европи отпада на хибриде и електрична возила, што је највиши удио међу водећим брендовима.

Снажна хибридна понуда и растућа популарност електричних модела омогућили су Toyoti да се равноправно такмичи с домаћим европским произвођачима и брендовима већег волумена, преноси "24Сата".

Подијели:

Large banner