Извор:
Телеграф
10.04.2025
12:44
Коментари:
0Друштвеним мрежама кружи оглас који буди носталгију и привлачи пажњу љубитеља аутомобилизма широм региона.
Наиме, на продају је понуђен "малишан", како га власник с љубављу назива, ни мање ни више него - Југо!
Према детаљима огласа, овај конкретан примерак није обичан Југо. Ријеч је о аутомобилу "спремном за трку", што сугерише да је модификован или одржаван са посебним акцентом на перформансе. Опремљен је "Пишарић" мотором, "Грчки" задњим трапом и "Билстеин Б6" предњим амортизерима, што додатно подвлачи његов спортски потенцијал.
Цијена овог носталгичног тркача износи 3.700 евра, а овај овај оглас није само прилика за куповину аутомобила; он је и подсјетник на једно прошло вријеме и на возило које је обиљежило животе многих генерација на просторима бивше Југославије.
Југо, аутомобил произведен у фабрици "Застава" у Крагујевцу, био је деценијама синоним за југословенску аутомобилску индустрију. Његова производња почела је 1980. године, а убрзо је постао једно од најпопуларнијих возила у земљи, али и шире.
Дизајниран као приступачан и економичан аутомобил за шире народне масе, Југо је брзо стекао култни статус. Његова једноставност, лако одржавање и ниска цијена учинили су га доступним многим породицама које су тек стицале свој први аутомобил. Југо је био више од превозног средства; био је симбол мобилности, независности и напретка за многе Југословене.
Кроз различите верзије и модификације, Југо је пратио развој друштва и тржишта. Извозио се и на западна тржишта, укључујући Сједињене Америчке Државе, гдје је, упркос различитим критикама, стекао одређену популарност због своје ниске цијене.
Иако се производња Југа званично завршила 2008. године, сјећање на њега и даље живи. Многи га памте са носталгијом, као дио свог одрастања и живота у бившој Југославији.
Данас, очувани примерци Југа постају све траженији међу колекционарима и љубитељима олдтајмера, а овакви огласи само потврђују да "понос Југославије" и даље има посебно мјесто у срцима многих. Овај конкретан примјерак, са својим тркачким педигреом, представља јединствену прилику да се посједује дио аутомобилске историје региона, преноси Телеграф.
Најновије
Најчитаније
11
40
11
39
11
35
11
34
11
31
Тренутно на програму