24.04.2025
13:00
Зашто већина нових аутомобила више не долази са резервним точком? Неки разлози вам вјероватно већ падају на памет, а ми ћемо их сабрати на једном мјесту.
Један од главних разлога је смањење трошкова производње. Сваки евро је битан, а избацивањем резервног точка и гуме произвођачи остварују значајне уштеде, пише Ревијахак.
Наравно, многи ће вам радо продати резервни точак, било пуне или смањене димензије, као дио додатне опреме.
Други разлог је смањење потрошње горива и емисије штетних гасова. Иако је разлика минимална, сваки грам ЦО₂ је важан произвођачима приликом тестирања и пријављивања потрошње надлежним тијелима, попут оних у Европској унији.
Мања емисија значи мање казне за прекорачење дозвољених вриједности. Иначе, гума, точак и дизалица могу да теже преко 20 килограма.
Трећи разлог се односи на хибриде и електрична возила. Код ових аутомобила је важно додатно смањити масу да би се повећала ефикасност и домет.
Посебно код хибрида, батерија се често налази управо на мјесту предвиђеном за резервни точак.
Ако аутомобил не долази са резервном гумом, обично је опремљен сетом за крпљење гуме и компресором. Међутим, у случају да вам пукне гума, то је само привремено рјешење.
Ако је оштећење веће, тај комплет вам неће бити од помоћи, преноси б92.
Најновије
Најчитаније
20
43
20
40
20
39
20
30
20
26
Тренутно на програму