Извршни директор Тесле Илон Маск је синоћ на дугоочекиваном догађају представио обећани роботакси, без волана или педала, отварајући пут за оно што каже да ће покренути дугорочни раст за произвођаче електричних возила.
Маск, који је на позорницу стигао у једном од тих возила, по имену Cybercab, рекао је да ће производња почети 2026. године и да ће возила бити доступна купцима за мање од 30.000 долара: "Њихов рад ће коштати 20 центи по миљи".
"Огромну већину времена аутомобили једноставно не раде ништа. Али ако су аутономни, могли би да се користе пет пута више, можда и 10 пута више", рекао је на бини.
Ентузијазам око догађаја био је најзаступљенији по друштвеним мрежама, са снимцима позивница и спекулацијама о томе шта би могло да буде откривено, али инвеститори и аналитичари су назначили и изазове са технологијом и обуздали очекивања.
Маск планира да управља флотом самовозећих Тесла таксија под називом Cybercabs које путници могу да зову преко апликације.
Догађај у четвртак у студију Варнер Брос у близини Лос Анђелеса, у Калифорнији, носи назив "Ми, робот" као својеврсни наклон научно-фантастичној причи "Ја, робот" америчког писца Исака Асимова, али такође одражава инсистирање Маска да Теслу "треба сматрати компанијом за АИ роботику", а не произвођачем аутомобила.
Маск је 2019. рекао да је "веома увјерен" да ће компанија имати оперативне роботаксије до сљедеће године.
Након пропуштених обећања, Маск је ове године преусмерио свој фокус на развој возила након што је одустао од планова за изградњу мањег, јефтинијег аутомобила који се сматра суштинским за сузбијање успоравања потражње за електричним аутомобилима.
Тесла је у ризику да објави свој први пад у испорукама ове године јер подстицаји за куповину нису успјели да привуку довољно купаца својој старијој линији електричних возила.
Нагло смањење цијена које је требало да надокнади високе каматне стопе такође је смањило профитне марже.
Да би убиједили инвеститоре да Тесла може да одржи брзи темпо раста о којем је извјештавао неколико квартала уназад, аналитичари кажу да Маск треба да покаже прототип и пружи детаљне планове о томе како Тесла може да претекне ривале као што је Allhabet Waymo, који већ има флоту роботаксија без посаде која превози путнике који плаћају у неколико америчких градова.
Компликована технологија и строга регулација довели су до губитка од милијарду долара за друге компаније које покушавају да разбију тржиште роботаксија, приморавајући неке да затворе своја пословања.
Неки још увек инсистирају, укључујући Цруисе Генерал Моторса, Амазонов Zoox и кинеске фирме као што је WeRide.
За разлику од скупог хардвера као што је лидар који други користе, Маск се ослања само на камере и АИ за ФСД како би смањио трошкове. Али ФСД, који захтијева сталну пажњу возача, суочио се са регулаторним и правним надзором, са најмање двије фаталне несреће које укључују ову технологију, преноси Телеграф.